I LOVE TAGE!

2010-05-13 | 20:03:59


Han var helt underbar att rida idag! Provade chambonen för första gången idag och det syntes att den verkligen uppfyllde sitt löfte -Han arbetade i låg form och man såg verkligen hur ryggen och baken fick arbeta. Körde inte så länge eftersom jag skulle rida honom efter också, han är ju inte fullt utvecklad muskulärt på just dessa områden än så han blev ganska trött snabbt.

Han var så himla fin att rida därefter så jag skippade faktiskt att göra bomövningen idag, red istället bara lite mjukgörande volter etc. Har berättat innan att jag blir väldigt inspirerad av den HÄR videon så jag försökte apa efter lite med ridstilen idag. Red med lite bredare mellan händerna och flyttade bak skänklarna lite samtidigt som jag höll om med vaden, FUNGERADE SÅÅÅÅ BRA! Det blev som en helt annan häst att rida! Kom verkligen åt honom bättre och fick en bättre känsla när jag höll skänklarna sådär. Hans galopp var också helt som förbytt efter chambonen och mitt experiment med skänklarna, man kunde verkligen känna hur han arbetade med bakdelen! Kändes maffigt när han gick sådär, den galoppen ska han ha mot hinder också.


Vi konstaterade dock att jag måste ha spö när jag rider honom, annars är det fysiskt omöjligt för mig som tjej att få ihop honom. Provade utan i början och fastän jag red exakt likadant som jag gjorde när jag sedan fick ett spö, så var det stor skillnad på Tage. Han behöver liksom det lilla extra petet på bakdelen för att komma ihop sig. Jag är så himla nöjd med dagens ridpass och framförallt med Tage, hade aldrig utvecklats såhär mycket om det inte vore för honom! <3

Postat av: Sofia

nej gud vad härligt :D

2010-05-13 @ 20:18:37
URL: http://kumpumaki.blogg.se/
Postat av: Emily

Skoj när det går så bra! :D

2010-05-13 @ 20:48:37
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Det är alltid lika kul då det går bra ^^

2010-05-13 @ 21:39:35
URL: http://raneryttaren.blogg.se/
Postat av: Annnnaaaa'

haft för dig idag då :)

2010-05-13 @ 22:29:51
URL: http://koukila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0