Allt som har hänt

2011-07-13 | 21:03:39




# Verkar inte som att det kommer bli någon wordpress-flytt trots allt. Företaget har inte hört av sig igen, lite synd faktiskt.

# Vi har 3 nya hästar i flocken. 1 3-åring som Julia har på inridning och utbildning, Rosannes avkomma (fadern är dressyrponnyn Jarno). Samt 1 liten tjock och söt B-ponny med tillhörande föl. Detta är dock inte vår utan våra kompisar som köpte den/dem till sin lilla dotter som ska lära sig rida. Återkommer med bättre bilder på dem alla.


Jeronimo a.k.a. "Jerry" (e. Jarno u. Konijenpad Rosanne)

# Tage är inte igång alls faktiskt. De går på bete nu och jag har svårt att hinna med, men jag lär väl få tag i det snart.

# Jag har fått 2 jobb nu så det är bokstavligen fullt upp och kroppen värker just nu. Ett café där jag varvar lite mellan att göra mackor (superkul!) och plockar disk. Det andra är på en klädaffär i Ystad, har faktiskt blivit erbjuden fast tjänst där nu. Tjänar pengar gör jag i alla fall, planerar att lägga undan tillräckligt för att jag ska kunna resa utomlands i höst (självklart till något varmt ställe). Sen skulle jag behöva en ny mobiltelefon, en ny kamera, en massa nytt... Och jag ska spara till en Chrysler... Hehe...

# Jag jobbade lördag-söndag på mässan i Falsterbo. Stod i Grand-Prix tält. Fasen vad trött man var (och då var jag ändå bara där 2 dagar...).

# Ska antagligen köpa en ny dressyrsadel. Ska ha hit en sadelutprovare som ska kolla på den men jag är rätt säker på att den inte ligger bra på Tage (även hoppsadeln). I så fall får det bli så att jag måste sälja sadeln innan jag kan köpa en ny för pengarna. Någon som ev. är lite sugen på en KenTaur Elektra 17,5'', normal mot vid bomvidd? Hör gärna av er i kommentarsfältet eller till [email protected]!

# Har ni något tips på dressyrsadlar (och hoppsadlar) som skulle kunna passa en rak rygg med hög manke? Provsatt i en Santa Cruz på Falsterbo och den kändes faktiskt riktigt bra, frågade även vad för typ av häst den passar på och den lät som klippt och skuren för Tage.

# Imorgon ska jag till frisören och färga håret, det är liiite för ljust nu. Fortfarande inne på att få min naturliga färg. Ska bli späännande! :)


Lauren Conrad, Jennifer Aniston, Gisele Bündchen, ja. Ni förstår kanske ungefär vilken färg jag är ute efter då... ;)

RSS 2.0