Dagens övning:

2010-05-13 | 15:27:54




I väntan på att min mamma ska följa med mig ut i stallet och leta upp chambontygeln (säger man så?) som troligtvis ligger längst ner i en gammal kasse och som även den befinner sig längst ner och längst in bland alla våra gamla hästsaker, och som FÖRMODLIGEN vaktas av en hel familj håriga spindlar -Så kan jag lägga upp övningen som jag tänkte köra med Tage idag.

Den här övningen är perfekt för Tage eftersom han måste hålla sig kort och verkligen hoppa upp sig med ryggen och ta i med bakdelen. Det ska vara 3 meter mellan alla hinder, dem svarta strecken ska föreställa markbommar och dem svart/vita strecken med vita pluppar i kanten är räcken.

Det här ska jag tänka på idag:
*
Hålla om ännu mer med skänkeln
* Tage ska gå i det tempo som JAG bestämmer=långsam galopp. Han kommer troligtvis att vilja springa över i 190 eftersom han då slipper att arbeta lika mycket med kroppen som han behöver göra i ett lägre tempo. Hm, börjar hitta hans små svagheter nu... ;)

Postat av: Bessile

Det ser jättebra ut! :D

.. Sån skulle jag vilja pröva P:

2010-05-13 @ 19:22:51
URL: http://besidethelove.blogg.se/
Postat av: jenny

åh den ska jag pröva någon dag!

hoppas det gick bra för dig :)

2010-05-13 @ 22:29:17
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0