Bilder

2011-04-25 | 09:50:37


Här är lite bilder från igår när jag red. Var inte på humör för att rida sådär jätteseriöst, ursäkta min sits på vissa av bilderna. Ibland blir han stark att rida för lilla mig och då blir jag lätt spänd för att försöka hålla emot. Han är i alla fall söt! På tisdag ska vi på hoppträning för Sanna Olsson igen. Shit, kom precis på att det är imorgon ju! Har en känsla av att han kommer vara rejält pigg på hinderna...













Julia rider Amber flera gånger i veckan nu, börjar se riktigt bra ut nu faktiskt. Det kan bli häst av henne också. Julia är så himla duktig på orutinerade hästar! Har flera bilder på både när hon rider Amber och Rosanne, om ni vill se?

PS. Jag håller på att försöka färga bort mitt röda hår till min naturliga hårfärg, därför är det gult och lite dassigt på bilderna. Usch, passar inte alls i så ljusa färger...

Saknad?

2011-04-12 | 21:21:39


Har förstått att jag blivit lite saknad av vissa här? Ärligt talat så tänker jag knappt ens på att jag har en blogg längre, och jag tycker att det är så fruktansvärt skönt. Förstås tråkigt att tappa kontakten med er som brukar läsa bloggen, men ni kan ju alltid hitta mig på facebook om ni vill ha daglig koll på mig... ;) Ska försöka att slänga in ett inlägg här på bloggen då och då när det händer något roligt, dock tänker jag inte lova någonting. Har inga nya, roliga bilder att dela mig med av men ni kan få en kort uppdatering om vad som har hänt mig och Tage den senaste tiden:

* Jag och min lillasyster har fått vars ett stipendium från Tore Johanssons minnesfond på ridsportgalan. Tror det var typ 1000 kronor eller liknande.

* Julia fick prova att rida Tage och efter det har jag börjat fatta lite hur man rider honom effektivare. Min syster är grymt duktig faktiskt!

* Startade vår första tävling för ungefär 2 veckor sedan, dressyr. Kändes ganska bra, vi överträffar oss själva vid varje tävling tycker jag. Dock får vi bara sämre procent för varje gång? Förstår inte riktigt hur det går ihop... :p Jag är i alla fall nöjd.

* Samma tävlingsdag så vann min lillsyster LB på sin ponny Rosanne, det förtjänade dem!

* Fått ett fint mail av Tages uppfödare, som berättade lite om hur han var som unghäst. Älskar sånt, blev superglad!

* Jag är så nöjd över Tage, han har hållt sig superfin i kroppen hela vintern och är jättefin att rida för tillfället! Fräsch och mjuk, dock väldigt busig nu när vårkänslorna börjar komma.

RSS 2.0