Sweethearts

2009-07-31 | 14:50:07



Jag har glömt visa er en bild jag gjorde för att bli "reklamad" på bilddagboken! Jag blev jättenöjd, och alla mina sötnosar kom med (Även om nu inte Liva och Preston är just mina... :P)!

Glöm nu inte att ställa frågor på FRÅGESTUNDEN!

FRÅGESTUND!

2009-07-31 | 14:39:48



Inom loppet av 1 vecka kommer jag att skriva ett inlägg som jag tror att många av er skulle tycka var intressant!

Under tiden jag väntar på lite material, så finns det något annat som NI kan hjälpa till med, nämligen ställa frågor om mig!

VAD? Frågestund
HUR? Ställ frågor om mig i kommentarsfältet!
BÖRJAR? NU! 31/7 kl. 14.39
SLUTAR? När jag säger stopp (Kan ta några dagar upp till 1 vecka, beroende på när jag har allt klart inför inlägget)

KOM IGEN OCH FRÅGA PÅ NU!

PS. Ett litet tips så att ni får det lättare att veta vad för slags frågor ni ska ställa; Inlägget kommer handla om mig som person.

AVSLUTAD!

Vi hörs snart igen!

2009-07-31 | 14:14:09

Nu har bloggen legat i dvala några dagar, jag är bara helt fokuserad på att ta hem hästarna! Då känns det som en "nystart", riddagböckerna kommer bli ordentligt uppdaterade igen och fina foton kommer tas. Jag tänkte låta er stå ut någon dag till, på söndag tas ju hästarna hem och då kommer inläggen börja rulla på igen!

Hästar + Söndag = Hemma

2009-07-29 | 15:14:37

Snart kommer hästarna hem till Lindgården igen! Gud som jag längtar! Sommar och sommarbete i all ära, men "borta bra, hemma bäst" som man brukar säga. Det är så jobbigt att först försöka ta sig dit på något sätt, sen dra en vagn fullastad med tunga sadlar och annat som behövs, sen få andnöd efter den stora backen (Och nej, man vänjer sig aldrig vid den!) och efter det försöka få hästarna att stå stilla vid borstning och sköta sig vid ridning. De är väldigt oroliga på betet det här året, springer upp och ner i backen om en häst tas ner för ridning, hetsar upp varandra helt enkelt. Amber har dessutom sprungit genom stängslet in på ridbanan några gånger...


Moby och Catrine på sommarbetet

Så det ska bli skönt att få hem dem och få lite lugn och ro och ordning och reda! På söndag beräknar vi att få hem dem, men det kan blir tidigare eller senare, det vet man aldrig.

Dessutom kommer vi antagligen att tokstäda gården så att den är ren och snygg inför hästarnas ankomst, vilket innebär att ni snart får en live-rundvandring!

Dagens TV-tips:

2009-07-29 | 11:55:36



IDAG 29/7:
Eurosport
- 20.05
Nations Cup Sereies, Hickstead

Eurosport - 21.05
Riders Club

Eurosport - 22.15
Global Champions Tour (Repris från Estoril 11/7)

Some new stuff:

2009-07-27 | 15:32:41



TRÖJOR: En röd/vit-randigt linne och en marin/vit-randig vanlig T-shirt. Tänkte ha dem som vanliga vardags-ridtröjor.

TAVLA: Susanne hade tryckt upp min favorit-bild på Liva och ramat in den! Snacka om att jag blev glad!

"HINDERMÄTARE": Dagens bästa kap! Kostade 19 kronor och är ett vanligt mätband för byggare, men vi tänkte använda den för att mäta ut exakta avstånd mellan hinderna. Väldigt användbart!



NYA HÄSTFILMER: Köpta på Tradera för typ 20 kronor styck! En film om Milton, och två från gamla hopptävlingar år 1990. Tycker det är roligt att kolla på gamla tävlingar och gamla hästprogram, t.ex. Hippo. Någon som kommer ihåg den?


Den fina tavlan upphängd på rummet!

Hoppning!

2009-07-26 | 12:08:09


Undrar om min favorit John Whitaker ska vara med?

Glöm för guds skull inte hoppningen som strax sänds på TV! Kom själv på det alldeles precis...

TV4 Sport - 12.10


Äh, vad sur jag blir! Trots att det står t.o.m. i tablån på självaste TV:n att det ska vara hästsport, så visar dem POKER! Riktigt dåligt!

Bilder från igår

2009-07-25 | 18:24:39

  
Kajsa                                                                                Jag



  
















Videoblogg med Kajsa

2009-07-24 | 22:36:32


Börjar på K och slutar på ajsa

2009-07-24 | 16:40:59


Kajsa på ponnyn "Flugan", som står inackorderad hos dem

Snart kommer kompis-Kajsa hit! Eller, hon har varit på väg i typ 1½ timme... Det må jag säga, Lindskogarna brukar komma försent, men vi är iiinte de enda, om ni förstår vad jag menar?... ;)

Hur som helst så stannar hon tills imorgon. Jag har några roliga saker planerade för oss, kanske ni får se det i bloggen också!
C U

Clinic med Meredith!

2009-07-24 | 11:42:04



Tack vare Sandras blogg så fick jag nys om att Meredith Michaels Beerbaum ska ha clinic på Flyinge! Inträdet är dessutom gratis, så då är det klart att man ska ta och anmäla sig! Meredith är ingen som jag personligen ser upp till, men man kan alltid lära sig något nytt från de flesta clinic's, också var det ju som sagt, gratis.

VEM? Meredith Michaels Beerbaum
VAR? Flyinge
NÄR? 26 Oktober, klockan 14.00
KOSTAR? Gratis inträde, men begränsat med platser

  

Eftersom det är begränsat med platser, så måste man anmäla sig. Skynda er, jag kan tänka mig att dem ganska snabbt tar slut!...

Info: http://www.teamideanovum.se/
Anmälan: http://www.leksandsbrod.se/783.php

PS. Alla ni nya läsare får hemskt gärna börja prenumerera på min blogg via Bloglovin'!

bloglovin

Hur blir man framgångsrik inom ridsporten? TIPS 1

2009-07-24 | 11:19:51



En fråga som många undrar över dagligen. Det finns såklart inga exakta svar eller garantier på att "du kommer bli toppryttare, bara du följer det här till punkt och pricka", då hade det ju varit ganska lätt att bli en framgångsrik ryttare, eller hur? Däremot kan man ibland behöva lite vägledning, och det tänkte jag tipsa er om idag!


KONTAKTER: Jag har lagt märke till att ju fler kontakter du har, desto lättare har du att ta dig fram, både genom ridsporten och "vanliga livet"! Personerna behöver inte bli dina nya bästisar, bara du har visat att du finns och lämnat ett gott intryck efter dig, då räcker det fint! Men, det här med att mingla kan vara väldigt jobbigt och svårt för vissa av oss, långt ifrån alla vågar stövla fram och ge sig in i ett samtal mitt bland främlingar!

Hur tränar man bort sin blyghet? Det handlar om att våga utmana sig själv, och sätta sig själv i de "obehagliga" situationerna där du måste prata med andra!

Bra artiklar och fler övningar:
http://www.expressen.se/halsa/1.511496/sa-botar-du-din-radsla
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article3059374.ab?service=print

Hur man minglar:
http://www.mingla.se/omtyckt.html
http://www.nyteknik.se/nyheter/karriarartiklar/article46905.ece
http://www.cosmopolitan.se/egokick/dududu/2009/07/22/sa-blir-du-ett-mingelproffs

Snart tillbaka!

2009-07-23 | 08:57:28

Horsepower - Road to MacLay


Nästa inlägg tänkte jag skriva lite tips för framgång inom ridsporten, så håll noga utkik!

Veckans TV-tips:

2009-07-22 | 21:19:05



Nu får jag väl komma igång med lite TV-tips igen, anledningen till att jag slutade var att ungefär alla hästbloggar började tipsa om det, så ni var väl mer än väl-informerade?... ;P

TORSDAG, 23/7:
Eurosport
- 08.35
Nations Cup Series (Falsterbo)

SÖNDAG, 26/7:
TV4 Sport
- 12.10
Meyden FEI Nations Cup

Schmillschen

2009-07-22 | 16:26:03

Idag fick jag prova min lillasysters foderhäst, Smilla. Hon är ett riktigt sto, har många egna åsikter och lite svår att läsa av. Det sägs ju att "får man väl stoet på sin sida, så har man någon som ställer upp för alltid", detta tror jag verkligen stämmer på Smilla!



Tyvärr ska vi ju lämna tillbaka henne i september, eftersom Julia och Smilla inte kommer riktigt överens. Det är lite synd, för hon går oftast som en dröm i både dressyr och hoppning här hemma, men är lite tjaffsigare ute på tävlingar. Men man måste ju känna att kemin stämmer bra mellan ryttare och häst, annars kan det aldrig blir perfektion.

Hm... Funderar lite på vad nästa inlägg ska handla om? Har många bra förslag men kan inte bestämma mig. Vad vill ni läsa om?
RSS 2.0