Nyklippt

2013-10-22 | 18:55:30


Väääldigt dålig mobilbild här, men nu är Kurremurre nyklippt! Vi fick hjälp av en jättetrevlig och duktig tjej, så för första gången har jag en helklippt häst ;p Vår egna klippmaskin är ju från stenåldern så det hade inte blivit så fint om vi försökt ge oss på det själva. Mycket nöjd ryttare till en snygg och kolugn häst!

Har ni klippt era hästar än?

Filmer på Kurre

2013-10-12 | 13:22:02
 
 Äntligen får ni se lite filmer på mig och Kurre! :) Nu har jag haft honom i ungefär 2 månader, och just under denna träningen som blev filmad så provade vi dressyrsadel för första gången. Han är fortfarande helt underbar att rida, så snäll i alla lägen!
 
Tjejen vi tränar för i filmen heter Caroline och är ägaren till min lillasysters häst. Hon är jätteduktig och jag trivs väldigt bra med henne som dressyrtränare, har lärt mig jättemycket på bara 2-3 gånger :) Återstår fortfarande att hitta en hopptränare dock, är inte så sugen på att åka långt för att träna lite och det begränsar ju utbudet en del.
 
 
 

En ny liten sötnos

2013-10-03 | 14:33:00
 
Sedan vi hördes sist så har vi (eller rättare sagt vår hund) fått ännu en söt liten lurvtott till hundvalp! Ni kommer kanske ihåg att hon hade en kull i början av detta året? Detta är då en liten lillasyster, som föddes helt ensam och egentligen inte var planerad. Men hon är så underbart söt, ni skulle bara se blickarna hon kan ge en med sina runda små valpögon, man smälter totalt haha!
 
 Elvira som nyss tagit en liten tugga på en blomma
 
RSS 2.0