Här ska det arbetas ordentligt:

2010-01-31 | 19:51:08


Under helgens snöstorm så har det blivit en hel del planering, som ni säkert märker av på inläggens olika handlingar. När man ändå måste sitta inne och ha tråkigt så kan man lika gärna ägna tiden åt något viktigt!...

Bl.a. så har jag funderat ut lösningar på problemen som jag analyserade via videosarna!

 De flesta sakerna kan endast förändras genom rutin. Jag måste tänka på att rida efter "förändringarna" enda tills dem sitter i bakhuvudet!
 Fokus/koncentration finns i boken "Den inre ryttaren". Jag ska råplugga det kapitlet och jobba med övningarna som finns därtill.
 Jag måste komma igång med min ryttarträning igen! Sedan skolan började så har träningen lagts på is ett tag... Bålstabilitet/balans på pilatesbollen och såklart även mer kondition och styrka!
 Ang. Tages lilla veka rumpa; Hans nya booty-work-program kommer ni att få se inom det snaraste! UPDATE: HÄR kan ni se Tages nya schema!
 För att öva upp min avståndskänsla så är det mycket bommar/gymnastikhoppning som gäller. Detta kommer även att göra Tage nytta! Dock kan vi inte börja med detta förrän snön på ridbanan försvinner...

UPDATE IGEN: Jag glömde övningen nedan...
 För att få stadigare händer, även om mitt problem till största del beror på att jag låter hästen dra armarna raka, så ska jag göra denna övning: Ställa mig med överkroppen i ridposition, dvs. tygelfattning, rak rygg, huvudet upp. Övningen går sedan ut på att man ska springa med så stilla händer som möjligt. Jag tror verkligen att det här kan ge resultat efter några gångers övning!





Förresten, jag har fått en ny jättefin läsarbild! Jag tar hemskt gärna emot fler, mailadressen är [email protected]!


AV: Tina Thunder

7 saker OM MIG:

2010-01-31 | 19:27:03


1. Jag har olika långa hälsenor och får därmed "olika långa" ben uppsuttet.
2. Jag tycker att det är obehagligt om en ny häst börjar röra sig när den står uppbunden, min största skräck är att den ska få panik och försöka slita sig.
3. Ibland jämför jag mig själv med mina förebilder för mycket, och blir ledsen över att min runda inte såg lika fin ut som deras skulle ha gjort. Som tur är så är det efter dessa tillfällen som jag verkligen känner mig som mest peppad till att bli bättre!
4. Graman är ett stort "NO, NO!" för mig. Jag säger som George Morris "Jag behöver den inte, och vill inte ha den heller". Höhö, nu har jag glömt det exakta citatet, men något i den stilen var det i alla fall... x)
5. Jag önskar att jag var en vågligare människa, som kan säga och göra vad den tycker! Det måste vara skönt!
6. Jag gillar att vara rolig. Inte rolig genom att göra bort mig, att SÄGA roliga saker är mer min stil! ;)
7. Jag är enormt tävlingsinriktad men ger mig ofta i sista sekunden om jag känner att motståndaren är "för tuff"...

Ja, det löser sig!

2010-01-31 | 18:58:09


Tävlingsbekymmerna är borta! Jag har äntligen hittat en lösning, eller två till och med!

LÖSNING 1: TDB står det att Sydslättens RF även ska ha LOKAL tävling samma dag som de har sin regionala, dagen efter är det nationell. Detta står inte på SvRf's "Tävlingstermin", men jag antar att dem har missat att skriva ut det...

Alltså, jag startar lokal 1-110 på Sydslätten den 20/2. Därefter går jag upp på regional höjd på Flyinge RF's tävling den 7/3.

LÖSNING 2: Vi kör igång med hårdträning, bl.a. hoppträningar för Ulrika Trägårdh och/eller Christer Eweson där vi tränar på 110/120-banor á la regional stil. Ev. startar jag någon Pay&Jump på 110 inom det snaraste, dock verkar det inte finnas såhär tidigt på året...

Tävlingsdebuten blir regionalt på Sydslätten den 20/2, 110-115. Därefter blir det Flyinges regionala den 7/3.



PUH, ni anar inte hur skönt det är att ha hittat några lösningar på tävlingsfronten! Anledningen till att det är så viktigt för mig att hitta tävlingar NU är för att jag måste hinna få lite rutin och "kött på benen" tills Div. I kör igång.

Jag har inte riktigt bestämt mig än vilken lösning som känns bäst, det är faktiskt nästan så att jag känner mig lite våghalsig och vill köra på "Lösning 2"! Går det skit så går det skit, det kan det göra oavsett lokal eller regional. Jag hade gärna velat starta regionalt på just Sydslätten dessutom.
Vi får se vilket alternativ det blir, jag har någon vecka på mig att träna och känna efter innan jag behöver bestämma mig.

Som vanligt så frågar jag er läsare också; Vilket alternativ hade NI kört på?

Snart är jag... GAMMAL?!...

2010-01-31 | 14:50:40


PÅ FREDAG (5/2) FYLLER JAG ÅR! 17 år... Jag vill inte bli äldre!...

Jag har faktiskt varit lite "smart" i år och endast önskat mig EN sak som jag verkligen behöver: Jag vill ha "sponsring" från släktingarna till träningar och tävlingar med hästarna.
Tyvärr brukar mina släktingar aldrig lyssna på vad man önskar sig, så antagligen kommer jag att få allt UTOM pengar... xP

Från mamma vill jag ha något litet från Göteborg Horse Show-mässan, eftersom hon redan sponsrar allt vad hon kan till våra träningar/tävlingar. Jag vet dock inte riktigt vad?!...
Schabrak kan man aldrig få för många av!... Men ett snyggt tävlingsträns hade inte varit fel heller?...

    
BR Balance-schabrak. Tage hade varit SÅ snygg i en sådan färg!
Pullartränset från Hööks är också rätt snyggt...

Har ni tips på något roligt man kan shoppa på GHS-mässan?

Första videoanalysen!

2010-01-30 | 20:58:58




Ni ska få ta del av min första
videoanalys! Jag har analyserat utifrån videosarna från dressyr- och hoppträningen förra helgen, vad som behöver stärkas och förbättras i min ridning. Även några saker på Tage har jag skrivit upp.

Meningen är nu att jag vid varje ridpass ska tänka på alla dessa saker, vid nästa filmning får vi se om det blivit några förbättringar!



JAG SKA TÄNKA PÅ:
 STABILARE SITS. Mer säte och ben, mindre hand så fort det ges tillfälle. Jag fastnar lätt i "ett läge" med handen. Sitt upprätt.
 BÖJ ARMBÅGARNA MER, håll händerna intill mig i rätt position. Mina händer följer gärna med efterhand som Tage hänger sig i tyglarna, till slut sitter jag med helt raka armar. Hästen ska rätta sig efter mig, inte jag efter hästen.
 STABILARE HAND, vid t.ex. övergångar och trav så har dem lätt för att skumpa...
 AKTIVARE RIDNING, gör något åt problemen direkt och låt inte hästen komma undan arbetet. Under hoppträningen tillät jag Tage att sakta av till trav flera gånger istället för att ge honom EN hårdare tillrättavisning och sedan kunna hålla galoppen tills jag ville sakta av.
 BÄTTRE GRUNDGALOPP! Jag har fått höra det miljontals gånger förut, vi måste få en bättre grundgalopp! Hör ihop med flertalet punkter ovanför.


 TAGE BEHÖVER MER MUSKLER på bakdelen, ryggen och buken. Han har tappat en del under vintervilan och det känns direkt i ridningen; Han vill gärna hänga mer än vanligt i handen, orkar inte samla ihop sig. När han byggt upp dessa muskler kommer han att orka hålla galoppen bättre, samla ihop sig, trampa under sig och välva ryggen. Vilket i sin tur gör att buken kan tränas och han får större förutsättningar för rätt form.
 FÅ TAGE AVSLAPPNAD framförallt, om han inte är avslappnad kan han inte bli riktigt lösgjord! Jag har länge fått höra att Tage har "stela bogar", inte minst under helgens träningar, så nu får vi ta tag i det ordentligt och träna mycket öppna och sluta.


 NOGRANNA RIDVÄGAR. På senaste tiden har jag börjat slarva med ridvägarna! Jag fick påpekan om det på dressyrtävlingen, och både under dressyrträningen och hoppträningen ville dem att jag skulle tänka mer på vägarna. Jag måste börja tänka på var jag rider, och hästen SKA gå exakt där jag har planerat.
 SITTA RAKT I SADELN vid volter/böjda spår. Jag lutar mig alltid inåt, det har jag gjort enda sedan jag varit liten. Både under dressyrträningen och hoppträningen bad dem mig att trampa till på yttersidan så att hästen fick balans och arbetade bättre.
 TRÄNA UPP TAGES LYDIGHET. Han måste lära sig att respektera ryttarens hjälper mer och invänta signaler, som det ser ut i nuläget så tar det oftast ett tag innan han börjar reagera på t.ex. sidförande hjälper. Han har även svårt för att byta tempo, det tar ganska lång tid innan han bryr sig. Han ska lyssna direkt!


 INVÄNTA HINDERNA, inte bli för ivrig och hoppa av före hästen. Ibland släpper jag även iväg Tage, vilket man inte ska göra förrän man kommer upp på riktiga höjder.
 TRÄNA UPP MITT ÖGA för hinderavstånd. Jag har ganska svårt för att se avstånden, i och med att jag stressar på mig själv och vill komma över hindret, som jag skrev på punkten ovan. Mycket bommar och gymnastikhoppning ska nog få ordning på allt!

Allting hör ihop, det ena utlöser det andra. Jag har satt in problemen i olika grupper, så kan ni se sambanden! Även grupperna hör ihop med varandra i slutendan.

Mina "veka" och snälla hjälper/sits gör att Tage tar chansen att gå i ett undertempo. Eftersom mina armar blir raka så är det svårt att få en stabil och stadig hand. Om inte Tage musklar på sig så är det svårt att överhuvudtaget få någon ordning på någonting alls! Om inte JAG börjar träna upp Tages lydighet, både vad gäller accepterandet av hjälperna och att inte fuska med ridvägarna (Ridvägsslarv är till största delen mitt eget missöde!) så kommer vi aldrig att komma bra på ett hinder, inte heller om inte jag tar tag i mitt problem med "ögonmått". Men framförallt ska jag lära mig att fokusera, koncentrera mig på det jag gör och inte tänka på annat!

HIT eller SHIT-sko?

2010-01-30 | 19:36:50



Skamvrån på mig om jag inte börjar följa Jos exempel, att rida mer aktivt!
JOS LANSINK! Ju mer jag läser och kollar på hans videoklipp, desto mer gillar jag honom! Jag har faktiskt lagt Jos som Nr. 1 på min "förebildslista", John Whitaker har fått hoppa ner till 2:a plats. Anledningen är att Jos rider mer aktivt, precis så som jag måste lära mig att rida om jag vill utvecklas! Som jag sagt flera gånger förut så tycker jag att det är viktigt att ha en förebild som passar in på din egen ridstil. På så sätt så behåller du fortfarande din "personliga ridstil" samtidigt som du kan se vad du har kvar att lära.
MIN PLANERING! Jag älskar att planera, och jag älskar de idéer som jag fått när jag planerat. Det enda som saknas nu är att vädret ska återgå till det normala så att jag och Tage kan börja träna ordentligt!


2008/2009's vinterväder var alldeles lagom!
INGEN TÄVLING DEN 7/2... Egentligen hade jag tänkt tävlingsdebutera med Tage den 7/2 i Trelleborg, men mamma tyckte att jag skulle avstå PLUS att jag glömde bort anmälningstiden. Jag HOPPAS på att det fortsätter med hiskeligt väder fram till tävlingen, då behöver jag i alla fall inte sitta och ångra mig över att jag aldrig anmälde oss. Dock har jag inte en aning om hur/var/när jag ska starta min första tävling nu?!...
VAD ÄR DET FÖR VÄDER?! Ny snöstorm i förmiddags. Jag tycker att det är ohyggligt jobbigt att aldrig få något flyt i träningen! Man hinner inte ens igång förrän det blir ett nytt oväder... Hur ska Tage någonsin hinna bli fit for fight inför alla våra tävlingsplaner?!


BLOGG.SE-KLYDD... Bloggen klyddar riktigt ordentligt... Halva dagen har jag inte ens kunnat logga in, började bli lite orolig på om någon hade hackat den?!... Jag tror inte att kommentarfunktionen fungerar heller, eller så är ni bara dåliga på att kommentera idag? Man vet aldrig... ;)
Hur som helst, jag har skickat iväg ett mail till Blogg.se-folket...

Mål 2010

2010-01-30 | 13:53:17


   

Oh, jag har så otroligt många mål det här året!
Överlag så kommer 2010 att handla om utveckling, framförallt min praktiska kunskap som ryttare. Träningar, tävlingar, clinics, föreläsningar, praktikplatser och nya kontaktnät kommer året att vara fyllt av. Vi får även se hur det går med min "hästsamling", ska min utveckling gå framåt så behöver jag faktiskt även en yngre hopphäst att arbeta med, vilket betyder att någon utav mina nuvarande hästar måste åka. Tage sitter säkert, Liva och Tuffe är för gamla för att säljas, alltså är det Amber det hänger på...

MINA MÅL 2010:
RIKTLINJERNA AVKLARADE! Jag längtar innerligt tills den dag då jag och Tage kan rida "på rutin" tillsammans, som jag gör med Liva på den HÄR videon. Innan vårterminens slut så ska både Tage och jag kunna uppfylla "riktlinjerna".
HOPPA 120. Tillsammans med Tage ska jag under våren gå upp i 120-klasser. Målet är självklart att göra snygga felfria rundor, och mot slutet av året ska det ha känts så bra att vi skulle kunna starta 130! OBS: Vi behöver inte starta 130 (Jag vet inte hur pass mycket studs Tage har kvar i benen...) utan bara känna oss så otroligt peppade och oslagbara att 130 hade varit något att fundera på.
DIV I-HOPPNING. Vi har planerat att vara med i klubbens Div. I-lag Hoppning, målet är att prestera en av lagets bättre rundor.
DM HOPPNING, som jag har längtat efter att få vara med i denna klassen! Förra året hade jag faktiskt tänkt starta med Liva, men som de flesta vet så höll hon inte så långt. Tage ska vara i absolut toppform! Det hade såklart varit kul att bli placerad, men jag är nöjd bara om vi kommer på den bättre halvan av startfältet. Finns dock några ekipage som jag mer än gärna hade velat vinna över!
MEDVERKA I ETT PAR HOPP-CUPER: Lamicell Cup, AgriaHoppet 2010, Folksam Riders Cup och Sveland Cup. Alla cuperna hålls i de höjderna som jag planerat att hålla mig på, vilket är perfekt! AgriaHoppet är cupen som jag vill prestera bäst i.
STÄLLA KRAV PÅ HÄSTEN.
Jag ska under året lära mig att ställa mer krav på hästen, snabbare. Givetvis ska jag behålla en mjuk ridstil, men samtidigt inte "mesrida". Ungefär som jag förklarar i det HÄR inlägget!
AMBER ska till sensommaren/hösten komma ut på sina första tävlingar! Troligtvis blir det till att börja med blåbärstävlingar på klubben, i både hoppning och dressyr.

Vad är era mål för året?

Nu har vi fått våra stipendium!

2010-01-29 | 18:38:55



Rosa linne är jag! Blå skjorta bredvid mig är lillasyster.

Vi har äntligen fått våra stipendium, vilket innebär att jag är 4000 kronor rikare! Pengarna ska gå till träningar och föreläsningar/clinics som jag kommer att besöka tillsammans med Projekt Österlen. Även några tävlingar om det blir några kronor över, vilket nog inte är så troligt?... Jag är träningssugen! Pengarna är "inlåsta" på ett speciellt konto, så man kan inte slösa dem på annat än vad man sökte dem för. Ganska bra, och framförallt smart gjort av banken!

Hela kvällen igår var vi alltså på stipendieutdelning i Eslöv. Vi blev bjudna på middag och allt möjligt. Herregud vad mina ben skakade när vi skulle gå upp på "scenen" och ta emot våra stipendium samt berätta vad vi skulle göra med dem, värre än redovisningarna i skolan! Men absolut värt det.

Amber åker...

2010-01-28 | 11:55:04




... I slutet av februari till Österlens Ridklubb för att bli inriden/vidareutbildad av min dressyrtränare Katarina Jönsson.

Det ska bli skönt att få henne ordentligt ridbar, dels så slipper jag tycka synd om henne för att jag inte har tid att ta henne, dels så får man större träningsmöjligheter när hästen väl är inriden och dels så kan jag se vad hon går för, dressyr eller hoppning.
Tyvärr måste jag nog sälja henne om hon inte har talang för hoppning... Dock vet jag exakt vad för typ av person som skulle få köpa henne, med andra ord så har jag nog väldigt höga krav. Vi har ju trots allt varit kompanjoner sedan hennes födsel, hon förtjänar det bästa för sin utveckling!

 
Katarina Jönsson a.k.a. Kattiz

Det kommer att bli tufft att lämna henne på ridklubben, jag börjar acceptera att Katarina ska få ta hand om henne MEN inte andra... Jag kan inte hjälpa det.
Hur som helst, den träning som VI kommer att koncentrera oss på fram till slutet av februari är hästtransporten.
Hon har blivit lastad och åkt till sommarbetet för några år sedan, men hon behöver lite repetition. Jag tror inte att hon kommer vara jobbig, hon är en positiv individ. Troligtvis blir det Tuffe som får agera medhjälpare, han är en bra och snäll förebild.

Hoppträningen gick...

2010-01-27 | 22:52:30


Nu ska ni äntligen få veta hur det gick på hoppträningen! Jag har inte velat lägga ut filmerna/skriva om det för på filmerna ser det katastrof ut... På själva träningen så tyckte jag att det kändes rätt bra så... Därför blev jag så förvånad/besviken när jag fick se det på film! Därför kommer förhoppningsvis videoanalys vara till stor hjälp för mig!

När jag kollar på videosarna här hemma framför datorn så sitter jag t.o.m. och smackar åt mig själv?! Är jag förlamad eller vad är det frågan om? DRIV PÅ DIN HÄST FÖR TUSAN! Att jag skulle börja rida mer "aggressivt" var minnsann totalt bortglömt till denna träning.

Jag har redan glömt bort ungefär hälften av alla tips som Ulrika gav mig, men jag kommer ihåg att "pusslet föll på plats". Jag kunde se samband och likheter mellan alla våra svåraste problem, det ena utlöser det andra. Ulrika har som sagt ett tankesätt som jag älskar, hon ville att vi skulle få upp hästen i en högre form så att bakbenen kom under och började arbeta/gymnastisera kroppen. Mycket gymnastikhoppning kör hon alltid på, det är i princip aldrig några höjder eller "tävlingsbanor".


Ungefär såhär såg det ut på de flesta videosarna -Ständigt fel avsprång på mini-räcket längs kortsidan... Fel galopp allt för ofta, avbrott, suck...


Den jämnaste rundan som blev filmad... Dock blev det lite dragkamp efter studsen...

Överlag, för att hela min prestation ska kunna förbättras, så tycker jag att jag behöver träna upp min fokus. Jag lyssnar när jag får instruktioner, men fem sekunder senare sitter jag i dvala och drömmer mig bort igen. Jag måste "rida i nu:et", först då kommer jag att komma ihåg viktiga detaljer så som att hålla igång tempot...

OBS: Jag vill inte ha några nedlåtande kommentarer om filmerna. Jag vet i princip redan vad som behöver förbättras, tyvärr är ridning SÅ mycket lättare sagt än gjort har jag fått upptäcka... x)

Jag har blivit avritad:

2010-01-27 | 17:38:55


    
AV: Saga Blixt Åman
Visst är det ganska likt?

Vet ni vad jag precis hittade i min mail? Ett mail från en läsare. Vet ni vad det innehöll? Världens sötaste bild! Hon har ritat av min favoritbild på Tage!

Det är roligt att få bilder från er läsare!
Ritade/redigerade spelar ingen roll. Tänkte bara uppmana er -Har ni lust att fixa ihop någon bild som ni sett här på bloggen så får ni hemskt gärna skicka den till mig! [email protected] är min mailadress. Kanske får ni dem publicerade i bloggen?... ;)

Hur ska jag göra?

2010-01-27 | 17:07:41



I want my Liva back!...

Alla som läst det HÄR inlägget vet att jag hade tänkt tävlingsdebutera den 7/2 med Prins Tage, lokalt 1-110. Därefter hade jag planerat att gå upp till regionala 120 så snabbt som möjligt. Dock har det uppstått några smärre problem...

PROBLEM 1 ÄR: Jag börjar bli osäker på om tävlingen den 7/2 verkligen är rätt för oss! Vi är endast inne på den 4:e veckan av det nya året, varav minst 2 av dessa veckor har bestått av antingen storm eller halka/snö/fruset, vilket betyder att man antingen inte kan rida alls eller att man på sin höjd kan trava lite. Ridbanan är frusen och översnöad dessutom, så de dagar det väl varit fint väder har man ändå inte fått tillgång till några ordentligare ridpass. Om jag, som älskar att rida ut, börjar längta efter att få rida på ridbanan -Då är det minnsann illa!


Tävlingen som jag planerade att debutera på...

Jag tror inte att höjden i sig är något problem, däremot hade det känts mycket bättre för mig som ryttare att veta att min häst är i bra flås och att vi kan klara banan utan större svårigheter. Faktum är att vi inte ens hunnit träna någon "tävlingsbana" på 110 än!... Sammanfattningsvis; Vi har inte kunnat träna i den initsitet som jag planerat p.g.a. vädret, vilket medför att jag känner mig oförberedd inför att tävla.

PROBLEM 2 ÄR: OM jag bestämmer mig för att inte åka på tävlingen den 7/2, då har vi inget annat val än att starta en regional tävling på vår första start! Jag har aldrig tävlat regionalt förut, därför hade det känts bra att få en fin känsla på en lokal tävling först.


Någon utav de här regionala tävlingarna hade jag i så fall tänkt debutera på!

Anledningen till att jag inte skulle ha något annat val än att starta den 7/2 -Eller gå upp i regionalt direkt, är för att det är den enda lokala tävlingen som hålls i februari. Nästa lokala går inte förrän i mars, då har jag förmodligen/förhoppningsvis redan gjort minst en regional start.

Alla alternativ har trasslat ihop sig i mitt huvud, därför behöver jag lite nya, klara och fräscha råd från er läsare! Hur hade ni gjort; Startat den lokala tävlingen ändå? Väntat några veckor och startat regionalt direkt? Ni som har tävlat både lokalt och regionalt; Är det någon större skillnad mellan t.ex. 110-klasserna? I så fall, vad?

MOBILBLOGG: Ny snöstorm...

2010-01-27 | 14:58:11
0-46f5baee517bba37699b3659cf35f75b.png

Kolla varifrån!

En ny snöstorm på ingång... Hästarna fick gå in för någon timme sedan, de verkade rätt tacksamma för det!... Jobbigt dock, tävlingsdebuten med Tage närmar sig med stormsteg men det är svårt att få ett flyt i träningen med detta vinterväder...

Är det snöstorm hos er?

Hur gör man animeringar?

2010-01-26 | 18:01:15




Många frågade i det
HÄR inlägget hur man gör animeringar, nu ska ni få veta! Som jag har förstått det så finns det väldigt många olika sätt att göra det på; Via dem nyaste Photoshop-programmen, via Flash, speciella animationsprogram, och säkerligen många fler tillvägagångssätt!

           
En helt vanlig ridlektion med Kattiz... Och Julia gör glädjeskutt!

Eftersom vi endast har en äldre version av Photoshop, så var mitt enda val att ladda upp ett animationsprogram. Därför har jag inte så mycket att jämföra fördelar/nackdelar med, MEN, vad jag läst på instruktionerna till Photoshop-animering så låter det ganska klyddigt?... Programmet vi laddade ner är verkligen superenkelt; Bara att dra dem bilder du vill ha till ett speciellt fönster, sedan är det klart! Såklart kan man även ställa in tid och format på animeringen.


Här går det snabbt!

PHOTOSCAPE heter programmet vi har, och går att ladda ner HÄR! När ni har laddat upp det och är redo att använda det så är det "AniGIF" ni ska trycka på. Alla animationer sparas som GIF-filer, vilket går utmärkt att ladda upp på t.ex. bloggar.


En läsare använder Unlead GIF Animator 5, jag har som sagt ingen erfarenhet från andra program än Photoscape men Unlead fungerar säkert lika bra!

TÄNK-PÅ-1: När du ska spara din animering så måste du skriva in ".gif" sist på bildnamnet, annars så fungerar det inte.
TÄNK-PÅ-2: Ska du ladda upp bilden på t.ex. Blogg.se så måste du ladda upp den i samma format som du gjort animeringen i, dvs om du har sparat animeringen som 500 pixlar bred, då måste du ladda upp den som 500 pixlar bred på Blogg.se. Du kan däremot minska ner bilden när den finns i inlägget!

Ett tips i sann Jos Lansink-anda...

2010-01-26 | 13:16:02




Visste ni att Jos Lansink varje dag filmar sina ridpass?
Utifrån det kan han analysera vad han gör fel, vad som behöver förbättras och vad som redan är bra, nästa ridpass arbetar han för att förbättra det som behövde förbättras. Ett tips som jag definitivt kommer att börja med!

UPDATE: Jag hoppas att ni förstår att det inte är något tvång på att ni måste filma era ridpass varje dag?... xP 1 gång i veckan/månaden räcker gott och väl, eller helt enkelt de gånger ni får tillgång till "kameraman". Då kan man (förhoppningsvis) se större förändringar dessutom!

RSS 2.0