I tisdags fick himlen en ny ängel...

2015-01-22 | 19:12:41
 
Vet egentligen inte om jag vill skriva det här inlägget, eller hur jag ska skriva det. Skriver så sällan här så känns på ett sätt dumt att berätta, men samtidigt känns det som att jag borde nämna något med tanke på att jag ändå har berättat lite om Kurre här för er...
 
I tisdags, den 20/1, när det var dags att ta in hästarna för dagen så hittade vi Kurage ståendes med brutet bakben... Det var helt av inuti och han kunde inte gå, så det fanns ingen återvändo mer än att låta honom somna in på plats...
Han har definitivt gått omkull då han var helt blöt och lerig på ena sidan, om det sedan var helt självförvållat eller om han fått en oturlig spark får vi aldrig veta... Kurre var väldigt lekfull i hagen och brukade vara den som höll igång med bus och spring, roligast var det om han kunde få igång de andra pensionärerna -Vilket dock hände mer sällan än ofta om man säger så!
 
Jag är så himla tacksam för att jag fått möjlighet att ta hand om honom. En sådan otroligt fin, snäll, klok, välutbildad, karaktäristisk och charmig kille! Jag kommer aldrig att glömma honom <3 Han var så pigg och kry för sin ålder så det var verkligen höjden av otur att något sådant skulle hända, men jag är säker på att han är på ett bra ställe nu där han slipper lida. Där han kan springa fritt och busa, hoppa och framförallt äta -Han älskade verkligen mat!
Tack för tiden jag fick med dig min Lustigkurre, det är tomt, tyst och för stilla utan dig <3
 
 
Vackra gubben... <3
RSS 2.0