Jag kommer inte att tävla på Grevlunda...

2010-06-11 | 18:13:14




Yes, ännu en strykning -Jag borde få något slags pris för flesta strykningar på rad nu?... Den här gången tyckte mamma att jag skulle stryka mig eftersom det blev ett sånt jäkla klydd med körningen, igen... Ibland hatar jag att min mamma är så pass insatt i klubben! Känns som att man inte får ha henne ifred någon gång, särskilt inte nu inför Grevlunda -Man hinner kanske växla 2 meningar med henne innan mobilen ringer för att någon behöver hjälp där, eller den ryttaren vill byta till ditten och datten. ÅH! Hon kommer i alla fall att köra till tävlingen typ 6, och Tage startar inte förrän vid 2 så det är synd om honom att behöva stå i transporten så länge.

I och för sig gör det inte så himla mycket, vi missar bara ett tillfälle att få träna på tävling -Det kommer fler. Som jag skrev i det HÄR inlägget så vill jag inte ha en massa stressmoment runt mig nu när jag "omstrukturerar" Tage, så det blir bäst såhär... :) Han har ju inte varit vidare igång den här veckan heller, han har bara skrittat lite eftersom han kändes så himla utmattad förra helgen.

 

Jag kommer i alla fall att befinna mig på Grevlundas tävlingar, Lisen ville ha lite "reklambilder" eller vad man kan kalla det och DESSUTOM har jag blivit antagen som en av Equipe's fotografer så jag ska försöka fota så många tävlingsekipage som möjligt... :) Detta kommer jag antagligen att ha lite som sommarjobb, har dock inte tillräckligt med kameraminne och övrig förstärkning (har inte hunnit köpa det än) så denna helgen har jag fått låna Kajsas pappas systemkamera också, tror att det är en Canon EOS 350D eller något sånt? :) Så vi får bara hoppas att vädret håller sig, både för själva tävlingens/funktionärernas skull, bildernas skull och de tävlandes!

Postat av: Felicia

Trist det är kul att tävla :P

Kan du visa några av bilderna du tar, här på bloggen? och kanske tipsa lite om vad man ska tänka på för att få en bra bild?

Skulle vara kul att läsa.

2010-06-11 @ 21:07:08
Postat av: Louise

Tråkigt att det inte blev någon tævlingen, men desto roligare med fotograferingen! Grattis :)



sv;

- Tænk att bara få vara han i en dag, tænk hur många steg fram i sin ridningen man hade tagit!



2010-06-11 @ 21:31:42
URL: http://formone.blogg.se/
Postat av: Irma

Hej Freja

Jag undrar om du brukar rida dina hästar i form? För jag har inte sett så mycket bevis på att du gör det. Det kan vara mycket skadligt för hästens rygg om den aldrig går i form alls.



Hoppas verkligen att någon hjälper dig med hästarna så de slipper att få ont! Och hoppas att du får hjälp med din ridning då den behöver förbättras avsevärt.



Kanske du borde pröva att rida för en A eller B tränare. Det brukar hjälpa om man har en utbildad instruktör. Om man inte har koll på dressyren så fuinkar ju aldrig hoppningen (vilket jag har sett att den inte gör för dig).



Det finns hjälp för dig med.

2010-06-14 @ 19:54:54
Postat av: anonym

Men va fan Irma det är inte skadligt alla löshästar springer ju inte runt i form!!!??

Och det där var väldigt taskigt skrivet av dig (Kanske du borde pröva att rida för en A eller B tränare. Det brukar hjälpa om man har en utbildad instruktör. Om man inte har koll på dressyren så fuinkar ju aldrig hoppningen (vilket jag har sett att den inte gör för dig).



Det finns hjälp för dig med.)

FiFen vad taskigt!!

2010-06-19 @ 11:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0