Fy för!

2010-09-15 | 10:57:41


1. Kom nyss hem från specialidrotten. Jag brukar inte tycka att någon häst är värdelös, MEN SHIT PÅ HÄSTEN JAG FICK IDAG! Vet inte ens hur jag ska beskriva den på ett realistiskt sätt utan att låta elak, det går helt enkelt inte. Aldrig mer säger jag bara. Eller, den var nog inte värdelös egentligen men väldigt, väldigt, VÄLDIGT avtrubbad och oriden. Hade nog blivit fin om den fått ett par ordentliga uppmjukningspass flera dagar i rad. Det tråkiga är ju att man ska försöka lösa upp dessa (enorma) knutar på 1 timme, 1-2 gånger i veckan. För MIG så var det omöjligt på den här hästen i alla fall. Tråkigt. Men det får en verkligen att uppskatta sin egen häst i alla fall!

2. Nu har det regnat nästan oavbrutet i 3 dagar och jag tror att det ska fortsätta vara så hela veckan. USCH! I dessa lägen önskar man verkligen att man hade ett ridhus eller var inackorderad på ridklubben, tur att vi ska träna ikväll i alla fall så det blir lite ordentlig ridning...

Postat av: Linnéa

Tycker lite synd om dom hästarna som inte vet bättre.. Eller jag vet ju inte hur utbildad den var då men!



Här har det oxå regnat mycket, börjar alltid när man ska ut i skogen x/

2010-09-15 @ 15:31:58
URL: http://neiah.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Sv: När dom stänger av finnd det inte så mycket att göra egentligen.. Min häst gör det så fort vi kommer in i ridhuset! :o Men ute är hon helt underbar.. Dock så är hon en ex. ridskolehäst så förstår hon :3



Hoppas att den inte blir skadad bara "/ Hellre att den hade en dålig dag!

2010-09-15 @ 17:17:44
URL: http://neiah.blogg.se/
Postat av: Johanna

Var det möjligtvis Zenith du red?

2010-09-15 @ 17:35:22
Postat av: oliviawestern.blogg.se

Sånna hästar borde inte få vara på ridskola, det är ju synd om hästarna också...

Läs på bloggen om en sådan häst, och vad jag råkade ut för. Aj!



oliviawestern.blogg.se

2010-09-15 @ 19:50:19
URL: http://oliviawestern.blogg.se/
Postat av: Lamia - Vinn ett täcke!

Jag hörde nåt om regn i 2 veckor... inte nice!!

2010-09-15 @ 21:13:12
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Matilda

Usch, lite synd om sådana hästar :/ alla hästar passar ju inte för ridskola tyvärr, den kanske är en sådan? Tråkigt iallafall.

Vad gäller regnet kan jag kanske ge en klen tröst om att det verkar vara så i större delen av landet. I GBG-området är det då verkligen det iallafall! :(

2010-09-15 @ 21:32:44
URL: http://matildajohanssons.webblogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Johanna: Nej, om det är fuxen så var det den som min syster fick... ;P Jag red Alexa tror jag att den hette. Tydligen så hade alla fått välja hästar i måndags (när vi inte var där) så det finns nog en anledning till att just dessa två blev över... x) Hoppas bara att vi byter hästar igen nästa gång, trivdes verkligen inte alls med denna!...

2010-09-15 @ 23:09:59
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Aha, okej! Varken Zenith eller Alexa är speciellt roliga att rida enligt mig, men de är ju så snälla. :)

2010-09-16 @ 17:41:25
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Johanna: Haha nej, verkligen inte... x) Visst är dem snälla och passar nog för nybörjare/barn, men om man är lite mer ridvan och kräver mer så var hon urkass... :P Jag gillar Glana och Zaimi (tror jag att den heter)!

2010-09-16 @ 17:58:47
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0