Pepptalk inför dressyren imorgon

2010-11-13 | 17:34:20




Woo, nu är det dressyr-KM imorgon! Det ska nog bli riktigt kul även fast jag inte känner mig speciellt förberedd, har inte kunnat köra efter veckans ridschema av diverse anledningar (skolan, mörker, kasst väder). Men hey, det får gå som det vill! Tänker varken ta ut segern eller förlusten i förväg, utan bara göra så gott jag kan för dagen och se hur långt det räcker. Jag vet ju att vi inte är superduktiga på dressyr än och det blir alltid lite spändare inne på banan, så jag har inte direkt några förväntningar men det ska bli kul och se om jag får ordning på honom snäppet bättre än vad jag fått dem senaste tävlingarna. Jag tycker att jag har blivit ganska duktig på att hålla mig till verkligheten vad gäller förhoppningar och krav, det är skönt för då kan man uppskatta mer dem små förbättringarna.

Idag har det blåst jättemycket och regnat stundtals så jag valde att hellre bara ta en snabb galopprunda med Tage, så att han i alla fall blir lite uppmjukad och lagom pigg till imorgon. Har ju inte kunnat rida honom sedan mitt hårda dressyrpass i onsdags (sa att jag skulle rida honom efter skolan igår men var tvungen att stanna kvar längre än vanligt och vädret var verkligen hemskt) så jag var/är lite rädd att han ska vara jobbig och stel när det väl gäller imorgon, men det går ju inte att göra något åt det nu så... Han kändes lite stel i bakdelen, men förhoppningsvis löstes det upp efter passet. Jag passade även på att stretcha och massera honom efteråt.

 
Dessa frisyrer var ju lite söta, men svåra att få till under en hjälm...
bildlänk

Nu har jag lite putsning och packning att göra! Även dressyrprogramsplugg och framridningsplanering. Vet inte riktigt vad för frisyr och liknande jag ska ha imorgon, tänkte kolla runt på lite dressyrbilder och hitta inspiration. Dressyr är ju lite pimsigare att hålla på med inför en tävling än vad hoppningen är, man vill ju gärna stråla ikapp så mycket som möjligt med dem andra ekipagen... ;p Men just ryttarens frisyr tycker jag är jättesvår att få till, det ska både vara något som håller, som inte är för invecklat, som får plats under en hjälm OCH som ser prydligt ut. Vad för frisyrer brukar ni ha på dressyrtävlingar? Några tips eller inspirationsbilder till mig?

Postat av: Camilla

vilken fin bild på dig och Tage! lycka till imrogon!

2010-11-13 @ 18:50:08
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: anni

Haha jag köpte ett jättefint hårnät eller vad man kallar det, men typ en hårspänne med rosett o sen litet hårnät under så inte håret hängde ner. Men de tävlingarna jag hade den gick det dåligt så nu ligger den o skräpar :( o jag har bara en vanlig tofs ner på ryggen :p kanske skulle fläta håret någon gång :)

2010-11-14 @ 13:27:18
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Anni: Haha! x) En sån brukar jag också använda!

2010-11-14 @ 17:10:14
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Linnéa Westford

Älskar verkligen bilden på dej och Tage!:D

2010-11-15 @ 22:04:12
URL: http://linajzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0