Filmen från när Kattiz red Tage!

2010-11-01 | 10:52:34


Äntligen! Har tagit 3 månader att få upp den här filmen men efter 2 dagars konstant uppladdning så gav det till slut med sig med lyckat resultat... :p Filmen är alltså från i juli när min dressyrtränare Kattiz fick sitta upp och prova Tage, på slutet får ni se en liten snutt hur det gick när jag sen skulle rida.



OBSERVERA att det var 3 månader sedan och att jag faktiskt tycker att jag har utvecklats enormt sedan det filmades... ;p Både bättre ridning och ny dressyrsadel. Men det har varit till stor hjälp att få se hur Kattiz red och värmde upp honom!

Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Åh vad kul att tränaren red! Sånt är alltid nyttigt!! Både för en själv, tränaren och hästen!!



Ja precis, jag har ju klarat alla mina mål detta år.. (förutom starta en dressyrtävling) :P Men den får hänga med till nästa år. Mest bara för skojs skull :)

2010-11-01 @ 11:33:10
URL: http://cathie.se
Postat av: lisa

sitter hon och rider på fel sittben en lång stund eller är det jag som ser fel? :) fin häst!

2010-11-01 @ 11:34:04
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Lisa: Haha det har jag faktiskt inte tänkt på... Oavsett, shit happens sometimes ;) Tack så mycket, han var snygg i somras!

2010-11-01 @ 11:56:23
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Emily

Kul att tränare lyckas sitta på fel sittben och sedan byta till fel sittben igen när hon byter varv haha ^^



Tage ser ut att vara extremt lik en häst jag ridit ett par gånger att rida. Han är med jättestor och lång & vill gå högt med nacken och inte släppa ner nosen liksom. Tog mig en halvtimme att få honom att gå avslappnat i lång & låg form och med mycket hjälp av ridläraren haha och jag hade så ont i magmusklerna dagen efter så det var inte klokt xD Så förstår att du kämpat mycket med honom. Han ser mycket finare ut nu i halsen med, mer avslappnad :)

2010-11-01 @ 12:11:27
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hej! Ska på en hoppkurs i början av december för en tränare som verkar vara super bra, det var bland annat ett reportage om honom i hippson för inte så länge sen och han har vart med i ridsport några gånger också :) Han tränar nybörjare och ekipage som gått em så han har något att lära alla. Tänkte att den här kursen kunde vara något för dig :) Är du intresserad kan du kolla på www.bastadsrk.se på startsidan under aktuellt!

2010-11-01 @ 13:21:26
Postat av: Anonym

Glömde att skriva att det ingår mat och att uppstallning och övernattning går att ordna ifall man vill :)

2010-11-01 @ 13:24:17
Postat av: jenny

Roligt att äntligen få se filmen :) Vore roligt att se en film från när du rider honom nu också!

2010-11-01 @ 14:56:57
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Linnea: Vad gulligt att du tänkte på mig! :D Tyvärr tror jag inte att mamma vill köra så långt som till Båstad, för det ligger väl en bra bit upp i Skåne? Vi får se, men jättetack för tipset! :)

2010-11-01 @ 15:26:39
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0