Tage börjar bli riktigt fin!

2010-05-23 | 16:48:32




Idag åkte vi till klubben och tränade med Tage och Rosanne. Det är skönt att få lite ombyte från den gamla vanliga ridbanan ibland plus att Rosanne behöver träna på olika miljöer.

Jag är så sjukligt nöjd med Tagis! Mamma sa att han trampade under sig och blev riktigt rund på slutet, det kändes verkligen att han kom upp med ryggen också! Så har jag nog aldrig fått honom att arbeta förr så det innebär ju att jag är inne på helt rätt spår med det som jag gör nu. Nu är det inte lika stor skillnad på höger och vänster längre heller, han lossnar ganska snabbt och kan arbeta i båda varven.

Jag börjar verkligen förstå det här med att driva med skänkeln och fånga upp i handen, det blir lite som en ram för hästen att följa och det funkar verkligen kanon för Tage. Det är ju dressyrtävling för oss på söndag så vi sa det att jag nog behöver rida fram ca. 1 timme innan första klassen, så lång tid tar det för honom att bli av med de värsta hjärnspökena och börja arbeta avslappnat utan att vara så trotsig. Mamma trodde att vi kunde få rätt bra poäng om han gick så som han gjorde idag, och det är ju alltid kul att höra! Dock så är han rätt fjöntig för staketet och folket på läktaren när det väl gäller, men vi ska dit och träna för Kattiz på onsdag så förhoppningsvis får vi vänja honom lite vid det då. Jag har inte ridit i dressyrsadeln än heller, borde nog ta tag i det så fort som möjligt... :p Allt över 58% så är jag nöjd.

Postat av: Sofia

Vad roligt att du början känna skillnad! Kommer nog bli kanon till slut. Och Lycka till på dressyrtävlingen! :)

2010-05-23 @ 18:19:26
URL: http://eliinsofiia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0