Vet ni vad jag har gjort idag?!

2010-03-29 | 23:50:15


Ridit helt normala ridpass! Eller ja, så normalt det kan bli efter att inte ha fått rida på 4 veckor. Fotleden har blivit så stel att det inte går att ta ned hälen på den sidan, så fick i princip rida med en häl ned och en upp :p Jag hittade lite intressanta sjukgymnastik-övningar på nätet för just fotleder, eftersom jag inte ska få något återbesök/sjukgymnastik via läkarna så tänkte jag köra på detta själv... Ni ska få se dem senare!

Dagens Tage-pass hade egentligen inte så stor mening mer än att jag skulle prova om det gick att rida normalt med foten och ev. försöka lösgöra honom lite. Märkte att han hade gått och stelnat till i höger sida igen, hans svaga sida, fick inte riktigt loss honom där men annars så gick allt helt OK med tanke på omständigheterna.

Red även Tuffe, en familj kommer och provrider honom på fredag så jag ska försöka rida igenom honom nu dagarna innan. Känns verkligen rätt att sälja honom nu, tycker bara synd om honom när jag rider, benen når nästan ner i marken! Hoppade ett hinder på typ 70 cm.



Kände verkligen att jag har tappat allt det tänket och alla idéer som jag hade innan min fot fick sprickor, så jag ska faktiskt kolla tillbaks i bloggarkivet och se om jag kan hitta tillbaka känslan jag hade då. I dessa fallen är det verkligen praktiskt att ha blogg! Jag ska även kolla på lite Jos Lansink-videos, för jag kommer ihåg att jag fick mycket inspiration därifrån. Sedan gäller det bara att återfå rörligheten i foten genom sjukgymnastik-övningarna, därefter bör vi vara inne på rätt spår igen! :p

Postat av: Matilda

Men vad hemskt med foten :(

2010-03-30 @ 09:08:47
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

Kul att äntligen kunna rida igen! Men konstigt att du inte får någon sjukgymnastik?

2010-03-30 @ 11:34:07
URL: http://oonthebit.blogg.se/
Postat av: Sofia

skönt att du kan börja rida igen :)

men tycker det är jäkla konstigt att du varken får sjukgymnastik eller ett återbesök så man kan se att det är läkt :/

2010-03-30 @ 12:29:22
URL: http://kumpumaki.blogg.se/
Postat av: sarah

sv: Nej det ska nog gälla för hela landet. Du borde säga att du vill ha betygskreterierna.

2010-03-30 @ 13:02:21
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/
Postat av: Linn

Sv: Hihi, japp. Ett kort & en tidning :)

Ja visst hade det vart enklare allt!

Jag ska nog gå, men då ska jag hyra hotellrum denna gång ;D om du också ska gå kanske vi kan hyra tillsammans :)

2010-03-30 @ 18:37:55
URL: http://linnlowes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0