Muskler på burk?

2010-06-26 | 15:57:39



Vi funderar på att börja ge Tage något tillskott som hjälper till att bygga muskler, typ E-vitamin eller något liknande?
Har velat ge honom det redan i vintras men mamma tyckte att vi skulle vänta och se om han klarade av det naturligt istället. Han har fått lite nya muskler, men dem där sista över ryggen och baken verkar sitta lite väl långt inne... Jag tycker nog att han borde ha bulkat på sig lite mer med all den träning som han har gjort! Sen är det klart, han är gammal och har en stor kropp att försörja så det är kanske inte så konstigt att det går trögt -Men kanske lite hjälp på traven är precis vad han behöver då?

Jag är fast besluten att få bort den fula bulan på korset, den förstör helhetsintrycket och gör att han ser kantig/benig ut fastän han ändå har ett bra hull. Jag tycker att det ser ut som att det saknas lite muskler närmast ryggraden enda ut till baken, det är därför han är så spetsig -Han skulle liksom behöva silikon att fylla upp med... xp Däremot vet jag inte om det finns någon muskel där och vad den heter?... Hjälper det inte med muskeltillskott så får jag väl helt enkelt acceptera att det är så hans kropp är byggd, men innan dess vill jag se om det inte kan bli en smula bättre...

Nåja, jag ska komma till frågan: Har ni tips på något bra/fungerande muskeltillskott?

Postat av: jennifer

Jag använder ShowHorse's "Muscle Power" til mina hästar. Vet inte om det finns att köpa överallt dock.. Annars finns ju det där svindyra som gör underverk, men då är det fetstil och understruket på SVINDYRT :P



Viktiga är att det innehåller E-vitamin, Selen, Lysin och C-vitamin. (:

2010-06-26 @ 23:52:47
URL: http://loadofshit.blogg.se/
Postat av: E. Bengtsson

Aquistros Super E är bra! =) Och hästarna brukar vanligtvis älska det då det lukta lite vanilj.



Länk: http://www.equistro.se/products/info.asp?productid=32&pageCategoryId=14



Finns otroligt mycket som är bra på Equistros hemsida (www.equistro.se) bara att kolla. =) Jag lovar att det är värt sina pengar!

2010-06-27 @ 10:08:25
URL: http://likeajoke.blogg.se/
Postat av: Sara

Rosen rot XD

2010-06-27 @ 22:13:14
Postat av: Lotta

Har ni selen i markerna? Vi har inte det (bor i nordvästra skåne) Om ni inte har det så glöm ej att tillsätta selen med vitamin E. Selenen är döviktig! Kan hända mycket skit och gör att hästarna får mer träningsvärk och kan få korsförlamning lättare.



Lycka till

2010-06-28 @ 08:45:18
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/
Postat av: M_N Melinda

Mitt tips är att granska de olika pulverna noga innan du köper och börjar ge. Arbetade lite om MasterMuscle (tror det hette så) i höstas och det var i princip dyrt socker och små mängder av något man inte fick tävla på.. tror jag.

2010-06-28 @ 21:32:29
URL: http://munderstreckn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0