JAG VILL TRÄNA!

2010-07-30 | 18:14:37


Nu har jag letat verkligen ÖVERALLT på internet efter lite info om vad det finns för dressyrtränare här nere i syd-Skåne, var dem brukar hålla träning och när dem brukar hålla träning. Men jag hittar ingenting! Var det inte Skåne som var Sveriges hästmecka? Det kanske det är, men vi är i alla fall jäkligt dåliga på att informera om saker och ting.

Därför tänkte jag vända mig till er läsare, om ni kanske har något tips? Det måste vara en dressyrtränare som bor här nere i syd-Skåne (eller som gör besök här nere med jämna mellanrum) och som vill hålla träning även för oss som inte är så långt komna med dressyren. Vem tränar ni dressyr för? TIPSA!


Brukar inte Flyinge ha lite roliga tränare som kommer då och då?

Jag vill så gärna hålla igång med dressyrträningen nu men för tillfället har Kattiz semester och sen när riskolan startar så kommer hon att gå upp som ridskolechef, så jag får nog vara glad om jag ens får träna för henne 1 gång varannan vecka i fortsättningen... :/ Därför vill jag få lite "hum" om vad finns för andra träningsmöjligheter så att jag kan hålla igång även de veckor som Kattiz inte kan. För jag behöver verkligen någon som hjälper mig minst 1 gång/vecka, eftersom jag inte är så rutinerad själv på dressyr än. Plus att det kan vara både kul och nyttigt att variera mellan lite olika tränare, jag älskar ju att träna för Kattiz men hon har så mycket annat att göra så det hade varit bra att ha några "extra-tränare" som håller regelbundna träningar på annat håll så att vi inte behöver klänga och pressa på Kattiz hela tiden... :) Som sagt, tar mer än gärna emot all info som ni vet!

Postat av: Anonym

Karin Engström jobbar på Flyinge och min kompisar har tränat dressyr för henne och alla de träningarna jag var med på så var hon grymt bra. Och sedan så går jag på Flyinge så jag har dett henne endel och är lärare på unghästpogrammet med. Men det är väl en tränare ifrån Flyinge som jag kan rekomendera. 200:- tror jag hon tog också. 046-649 52 (tror det är numret till henne på Flyinge)Annars så rekomenderar jag våran dressyr lärare såm vi har på våra lektioner Mette Henriksen. Hon är kalas bra. Hel grym. Tror hon tar 250:- men icke säker. Annars Susanne Gielen eller Bo Jenå båda jobbar på Flyinge. Det är väl det jag kan komma på. Utav dem som jobbar på Flyinge. Hoppas det hjälpte

2010-07-30 @ 18:35:26
Postat av: Anonym

Glömde nämna Olof Axelsson. Bor och jobbar i Flyinge. Jobbar som dressyr beridare på Flyinge men har även egen verksamhet. Rider hingsten Maserati. Han är kalas med. :)

2010-07-30 @ 18:36:47
Postat av: Anonym

kul att du vill träna för någon annan. Kolla runt på ridklubbarna i närheten av där du bor. De flesta ridklubbar brukar ta dit tränare :) Synd att du bor för långt bort annars har vi två dressyrtränare som kommer till "min" klubb

2010-07-30 @ 20:21:14
Postat av: boråsryttaren

titta runt på klubbar i syd om dom har några dressyr träningar. Bor tyvärr i väst så jag kan nog inte hjälpa till så mycket :P

2010-07-30 @ 22:16:35
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: warnmark -Hästblogg -Vinn din egen bild utskriven i A4 storlek

Åh jag letar också efter dressyrtränare men utan vidare resultat. Min ska flytta ner till Andreas Helgestrand nu i Augusti och jobba där, självklart är jag mer än glad för hennes skull för hon är så värd det men samtidigt är hon den bästa jag har tränat för. Haha

2010-07-30 @ 23:05:42
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Anonym 1: Tack för mycket bra tips, jag misstänkte att Flyinge skulle ha lite roliga tränare! Dock hittade jag ingen info om det på deras hemsida... ;I Men jag kan ha missat det, får in och kolla en gång till -Tack igen! :)



Anonym 2: Har kikat runt på dem flesta klubbhemsidor som ligger här i närheten men det är tyvärr inte många som är särskilt uppdaterade, speciellt inte nu under sommaren... ;/ Men tack för tipset i alla fall! :) Vi har någon enstaka dressyrtränare som kommer till klubben utöver Kattiz men det är ingen som jag skulle vilja lägga pengar på regelbundet i alla fall.

2010-07-30 @ 23:52:47
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Tina - En blogg om mina dagar med hästar

När jag tränar dressyr så tränade jag för min mammas väninna (hon bor utanför Skivarp)..

Hon är sjukt bra att träna för..

Hon som har lärt mig i stort sett allt jag kan inom dressyr :)



Annars kan jag alltid ställa upp någon gång då och då.. Det är ju inte så långt mellan oss :)

2010-07-31 @ 02:29:23
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: warnmark -Hästblogg -Vinn din egen bild utskriven i A4 storlek

Jo du Freja, jag kommer ihåg att du skrev något inlägg om att du behövde träna upp din sits? Vet inte om du har sett detta eller hört talas om dvd'n, men kolla här =)



http://www.hippson.se/artikelarkivet/recension/trana-din-sits.htm

2010-07-31 @ 09:14:28
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej ! Jag rekommenderar Camilla Larsson i Everlöv.

2010-07-31 @ 13:46:15
Postat av: Anonym

Jag rekomenderar också Karin Engström, jätte bra tränare men väldigt hård! Hon bor utanför blentarp och man komma hem och träna hos henne när hon har tid. Eller förr var det så, ett tag sen jag träna för henne nu.. Ska nog kunna leta fram hennes mobilnummer om du är intresserad :)

2010-07-31 @ 14:50:50
Postat av: Anonym

Jag rekomenderar också Karin Engström, jätte bra tränare men väldigt hård! Hon bor utanför blentarp och man komma hem och träna hos henne när hon har tid. Eller förr var det så, ett tag sen jag träna för henne nu.. Ska nog kunna leta fram hennes mobilnummer om du är intresserad :)

2010-07-31 @ 14:51:22
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Mia: Camilla har jag funderat på och det vore att testa henne några gånger i alla fall, dock är jag så jävla rädd att lite duktigare tränare typ ska skratta åt mig för att jag inte ens kan rida i stadig form än?... :/



Anonym: Tack så jättemycket för tipset/infon! Ska prata med min mamma innan jag bestämmer något bara... :)

2010-07-31 @ 18:47:18
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Mia

Hej igen ! Camilla hjälper ALLA ryttare, oavsett vilken nivå man är på. Så det skall du inte alls känna.

2010-08-01 @ 03:18:35
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Mia: Det var skönt att höra! :)

2010-08-01 @ 10:46:09
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Du har ju hur många tränare som helst runt ystad, blentarp, tomelilla. Bollerup har en dressyrdommare som heter Eva Nilsson, jättebra att träna för. Du har Tundi Andersson (tror jag hon heter)i sjöbo. Elin Jeppsson i ystad trakten. Maria Borg bor väl i skurup. Det är bara att leta i olika klubbar vem de har som dressyrtränare.

2010-08-01 @ 11:04:32
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Anonym: Ja, men inga som jag känner till eller vet var de håller hus -Det är därför det är så jäkla störigt att inte hitta något på nätet ;S Dem enda jag känner till är dem på min egen klubb. T.ex. så står det ingenstans på Ystads hemsida att Elin är tränare där (även om jag vet att hon håller till där).



Eva har jag precis mailat med och kommer i alla fall att träna för henne någon gång när Bollerup startar upp igen. Tundi vet jag inte vem det är? Elin har JÄTTEMYCKET att göra. Maria Borg vet jag inte heller vem det är?... ;P

2010-08-01 @ 12:07:49
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Linn

kolla på tranarportalen.se! :)

2010-08-01 @ 16:00:49
URL: http://linnochstefano.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag får försvara Ystad RKs hemsida lite, för där står att vi har Elin & Jill till förfogande som dressyrtränare ! (Längst ner i högra hörnet på 1a sidan ) Men tyvärr är det så att Elin flyttar med sin kille efter sommaren, och kommer inte vara kvar. ( Vad jag har förstått i allafall )

Camillas hemsida är www.emvdressagestable.se.

Lycka Till i ditt sökande ;)

2010-08-01 @ 18:48:00
Postat av: Anonym

I stallet6 där jag har min medryttarhäst får vi besök av en tränare med jämna mellanrum. Marie heter hon, jag har aldrig tränat för henne själv, men hon är verkligen jättebra!



Hennes hemsida: http://www.horseandhuman.se/page/Ridlektioner.aspx

2010-08-01 @ 21:16:21
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Mia: Oj, det har jag missat! Letade bara i menyn längst upp... Jill är jag inte så sugen på att träna för, egentligen skulle vi träna lite för Elin nu i sommar men det har inte blivit av, vi vet ju att hon har mycket att göra så vi vill inte pressa och jaga henne heller. Tråkigt att hon ska flytta, det visste jag inte... :/



Haha, tack! ;)

2010-08-01 @ 22:29:31
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: vikkan

Tyvärr har jag ingen större koll på vilka dressyr tränare det finns i skåna, bara hopp.. MEn själv tränar jag för Ulf Nilsson, har själv tävlat högt i dressyr o tar ca: 400 kr för en halvtimme men då är det bensin kostnader också då han pendlar mellan danmark (köpenhamn) o halmstad, vet int om han gör någon mellanlandning i skåne någonstans, mycket möjligt! Han är iaf en supertränare o man får värkligen ut otroligt mycket av halvtimmen som är väldigt intensiv :)

2010-08-02 @ 20:45:37
URL: http://fotoduon.blogg.se/
Postat av: Christina

du kan komma till Gyllebo och titta när vi har Lotta Strand här ngn gång. Hon kommer regel bundet och är mycket bra! Det är ju inte så långt för dig heller att åka :) kan höra av mig om du vill när hon ska komma nästa gång så du kan komma förbi och titta :)

2010-08-04 @ 11:13:29
Postat av: Bella

Red själv dressyr för Lotta Strand för första gången idag, superbra tränare. Är väldigt nöjd:) Tar 350:- för 45 min!Hon kommer komma till det stallet jag står i regelbundet, ca varannan vecka. Finns plats om du vill vara med, står på Svabesholm i Kivik!

2011-06-13 @ 18:21:12
URL: http://horsesideonlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0