Pinsam redovisning och spöregn

2010-04-20 | 20:43:32


Totally misslyckad dag idag! Allt har gått fel, redovisade på svenskan idag (en del av dem nationella proven). Tror aldrig att jag gjort bort mig så mycket på en redovisning förut!... :S Kan säga att hela jag, inklusive min röst, darrade som ett asplöv -PINSAMT, VARFÖR LIKSOM?! :(

Har inte alls något intressant att skriva om, Tage fick vila idag eftersom det spöregnade. Hoppas att det är bättre väder resten av veckan bara så att det inte blir alltför plågsamt att ta sig ut, nu måste han ju hållas igång de resterande 5 dagarna på veckan... :p Mycket mer intressantare än så har jag inte att säga för tillfället, inga nya fina bilder heller...

Som alltid när jag har bloggtorka så tar jag gärna emot önskemål på inlägg och frågor av er läsare!

Postat av: Emma

Jag känner igen känslan! :) jag går en utbildning som innehåller mycket "prata inför folk", jag har till & med läst en hel kurs i det både på engelska & svenska. Jag kan trösta dig med att alla känner precis likadant som du! En bra sak att tänka är: vad är det värsta som kan hända? Du kan inte dö, ingen kan skadas o.s.v! Kan man dessutom skratta åt sig själv så spelar det ingen roll om man gör bort sig! Tänk på dina fina hästar som du får komma hem till efter istället! :)

2010-04-20 @ 20:59:21
URL: http://emmadorothea.blogg.se/
Postat av: Emily

Ush, redovisningar tillhör nog min "det värsta jag vet-lista" haha på gymnasiet tror jag att jag inte ens gjorde hälften av dem man skulle.. lyckades alltid få göra en inlämning eller nått istället. Inte så bra att fly från problemen kanske xD

2010-04-20 @ 23:12:09
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: M_N Melinda

Hos oss SNÖADE det! Hade gärna läst lite om hur du sätter mål etc, så att man får lite insperation och vet var man själv ska börja :)

2010-04-21 @ 07:06:53
URL: http://munderstreckn.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag brukade avsky att prata inför folk, men nu på senare tid går det riktigt bra eftersom jag alltid vet att:

1. Jag vet mycket mer om ämnet jag ska tala om än alla jag talar inför.

2. Jag är störst, bäst och vackrast, hahaha!

Något man kan köra med är att klä upp sig lite extra, för är man då inte bäst är man i alla fall snyggast - och då har man självförtroende nog att göra bra ifrån sig :D



Jag cyklade hem (1 mil) i helvetesvädret igår! No fun!

2010-04-21 @ 10:00:04
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Rösta gärna på mig som Månades ekipage hos showjumper.blogg.se! Linnea Brandt & Palmyra, länk till inlägget finns i min blogg :) Tack på förhand!

2010-04-21 @ 11:39:59
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: A

usch då! ;<

2010-04-21 @ 12:07:37
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hallå :) Tack för en otroligt inspirerande blogg! Trots att jag är mer utav en dressyrryttare så är din blogg väldigt peppande och ger många nya idéer även för mig! Jag har nästan funderat på att starta en egen blogg, liknande din, fast med inriktningen på dressyr istället. Älskar att du är så engagerad i din träning och verkligen hela tiden vill finslipa allting, jag tror man kan komma långt med det tankesättet!

Har förresten ett bloggtips till dig, som du kanske kan tycka är intressant även om du mest är intresserad av hoppning. Emelie Brolins blogg är super, väldigt inspirerande och många tänkvärda ord.

Ha det fint och keep up the good work! :)

2010-04-21 @ 12:17:19
Postat av: Världens bästa Nina

Regn är bättre än snö i alla fall... :(

2010-04-21 @ 12:26:09
URL: http://snottra.blogg.se/
Postat av: elin

Hej! Jag har en fråga till dig. Har du någonsin fått höra att du är lik en kändis och vilken isf? :)

2010-04-21 @ 12:28:25
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Matilda: Tack så jättemycket, kul att höra! :D Jo, man kommer ju i alla fall längre på att alltid finslipa än att bara sitta och åka runt utan mening... ;) Synd att sista pusselbiten för framgång är en rik pappa, för det har jag ingen... xP



Tack för tipset, den läser jag redan! ;D Ganska bra faktiskt!



Elin: Svarar i ett inlägg :)

2010-04-21 @ 12:36:46
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Matilda

Nä, men det är många som bara tar det som det kommer har jag märkt, och inte ifrågasätter och kör på "samma gamla grej", men du tänker hela tiden nytt! :D Och rika pappor är vi inte många som har, men det kan gå ändå! Royne Zetterman har t.ex. byggt upp det han har från scratch ;D

2010-04-22 @ 00:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0