Uppladdning > Talang Skåne

2009-11-30 | 13:09:07


Hysteri, det är endast 2 veckor kvar till Talang Skåne-mönstringen! Självklart kommer jag inte hinna förvandla Tage till "drömhästen" på så kort tid, men med hjälp av ett genomtänkt schema ska vi nog hinna finputsa kanterna på det som vi redan har i alla fall!

RÖD TRÅD FÖR "MINI-UPPBYGGET":
 Lösgöra, lösgöra, lösgöra!
 Gymnastik/benföring -"Var sätter jag fötterna?"
 Kondition/muskler

SCHEMAT SER UT SÅHÄR...


 UTERITT:
Varannan dag
- Lösgörande
- Avslappnande/kul
- Framåtbjudning
- Muskelbygge och kondition


 GYMNASTIK(HOPPNING):
Varannan dag
- Lösgörande
- Lyfta och bli kvickare i benen


 SKRITTPASS:
1-2 dagar/vecka
- Vila
- Bygger muskler
- Större chans att bli ordentligt genomriden


 "UPPFRÄSCHNING":
Efter var och vart annat pass
- Massage
- Stretching


Liknande schema har jag länge använt mig av till de flesta av mina hästar, det fungerar lika bra på alla!

Tage är inte i toppform än, men i precis lagom flås för att klara av de krav som ställs på honom för tillfälligt. 2010 har vi en tävlingsäsong framför oss och en del högre mål att klara av, det är då "drömekipaget" ska vara fullföljt. Det målet kommer jag däremot inte att påbörja förrän efter Talang Skåne-mönstringen, då har vi avslutat vad vi planerat för detta året och kan helt och fullt koncentrera oss på förberedelserna inför nästa år.

Självklart är det inte bara Tage som ska få arbeta; Även jag går på träningsschema! Kondition i form av hopprep eller liknande, styrka/bålstabilitet/balans med hjälp av min pilatesboll och balansbräda.

Jag tror att detta, inklusive själva mönstringen, kommer att gå kalas! Jag mönstrar ju för att jag självklart vill komma med i teamet, men jag tror att det viktigaste för mig är att göra ett gott intryck och få en bra känsla, då är jag nöjd!

Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

fuxen var grymt fin (:

2009-11-30 @ 13:41:03
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Önskar dig verkligen lycka till :D hoppas dom ser vilken bra tjej du är :) visst ni kanske inte är "drömekipaget" än, men jag hoppas dom ser vilken bra känsla för hästar du har och för din fina hästhållning :) jag håller tummarna för dig jag och jag tror det kommer gå kalas :D

2009-11-30 @ 19:51:36
URL: http://mikaelaandersson.blogg.se/
Postat av: kattis

Vilken fin bild på dej och Tage! :)Ser ut som bra scheman, bra att du tränar dej själv oxå! ;)

2009-12-01 @ 16:45:32
Postat av: Rebecca

lycka till! ska hålla alla tummar och tår :)

2009-12-04 @ 18:14:43
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0