Svar på era frågor, DEL 1

2009-07-11 | 15:14:50

"Vad har du för mål i år? =)"
Jag kan säga att de flesta av mina mål för detta året har redan gått i kras i samband med Preston och andra saker, så jag har inte så många "seriösa" mål kvar. Det största och viktigaste målet som jag har kvar är att få Amber ordentligt inriden till hösten.


"Hur länge har du hållit på med hästar/ridit?"
Hästar har alltid funnits på gården långt innan jag föddes, min mamma är nämligen väldigt hästintresserad själv. Så närheten till hästar har alltid funnits. Jag hade dessutom redan fått en shettis som stod i stallet lagom tills jag var född.
Så man kan väl säga att jag har hållt på med hästar i hela mitt liv, även om jag inte kunde rida ordentligt själv förräns man började få lite kroppskontroll.

"Någon favoritövning, för både dig och hästen?"
Här måste jag faktiskt svara nej, jag varierar övningar så ofta att jag sällan kommer ihåg dem, många av dem hittar jag även på själv. Alla övningar som går bra är roliga, men att hoppa studs är väl en övning som aldrig kan bli tråkig! Så jag antar att det är min favorit trots allt :)

"Någon ras du allmänt tycker är lite "snyggare" än andra?"
Njä, jag tycker inte att det är rasen som är viktig utan personligheten och kapaciteten, och sen beror ju utseendet mycket på individen. Däremot har jag alltid varit extra kär i maffiga hästar, så raser så som Andalusier och Lippizzaner kollar jag alltid lite längre på ;)



"Har du varit med om en olycka som har involverat hästar, t.ex. ramlat av illa, blivit sparkad ordentligt, hästen gjort sig illa?"
Ja, det har jag. Jag fick en spricka i skallbenet samt en luftbubbla som tryckte på hjärnan i samband med voltigen.


"Vilken var din första ponny? :)
Hur högt tävlade du första gången? (:"
Min allra första ponny var en A-ponny vid namn Metti. Hon var väldigt snäll men lat, så jag tror inte att vi tävlade mer än 30 cm på klubbtävlingar, med ledare dessutom... :P


Jag och Metti på en av tävlingarna

"Hur högt har du hoppat? :)"
Jag har hoppat 120 som högst, mer klarar inte Livas ben...


"Tävlar i dressyr ngn gång? :)"
Ytterst sällan. Jag tävlade mer förr, men ingen av mina ridbara hästar tycker att det är särskilt kul så därför har det inte blivit något på sistone. Dessutom tävlar jag hellre hoppning jag med, om jag var tvungen att välja...


Den enda gången vi fått rosett i dressyr...


"Hur och varför fick du idén att starta din blogg?

Har du gjort något speciellt för att få mycket läsare? :)"
Jag ville ha en träningsdagbok för mina hästar, och jag älskar att skriva. Jag är dessutom ofta klistrad vid datorn, så därför var en blogg ett bra alternativ. Sen är det kul att skaffa fler vänner inom ridsporten och visa att man finns!

Jag har faktiskt inte så många läsare, under 100-strecket... :) Det bästa som har hänt min blogg i läsarantal är att hamna på Blogg.se's framsida, det gör man genom att skriva intressanta och läsvärda inlägg. Uppdateringen är viktig, mycket bilder och personliga/luftiga texter. Det finns så många tips, googla det!


"Kan du inte ge några tips på vad du tänker på när du ska fotografera hästar oavsett ifall nån rider elr dom bara står i hagen? :)"
Det är svårt att förklara, det är typiskt sådant som inte går att beskriva i ord men finns i huvudet. Det jag vill framföra i mina bilder är känslan, jag vill att djurets känslor ska synas på bild. När jag var mindre funderade jag ut vad jag ville ha sagt med mina bilder, och kom då fram till att jag vill leva mig in i djuret genom bilderna. Fundera på det. Jag brukar även helst fota från marken, antingen på huk, sittandes eller liggandes. Det gör jag för att jag vill ta bilden från djurets perspektiv. Som sagt, svårt att beskriva. Alla har olika stilar.

Postat av: Johanna

din desig är jätte häftig, har du gjort den själv?

2009-07-11 @ 15:54:16
Postat av: FREJA LINDSKOG

Johanna: Tack, kul att höra! :D Ja, med hjälp av koder från designadinblogg.se :)

2009-07-11 @ 16:28:10
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: molle

va de metti du red på lilla hubert?:)

2009-07-11 @ 21:02:54
Postat av: FREJA LINDSKOG

Molle: Ja, antingen Metti, Dusty eller Dorina, vi skiftades om lite... :P

2009-07-11 @ 21:12:44
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Kajsa

ja gillar också att ta bilder. "nerifrån" ;)

2009-07-12 @ 20:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0