Fungerade Äppelcidervinägern?

2009-01-27 | 22:05:57

Några av er undrar kanske hur det har gått med äppelcidervinägern? Jag tyckte i alla fall att det var dags att recensera den nu!

Jag har använt den i nästan en månad nu, till alla tre hästarna, vi ska se om den höll vad den lovade:

Underlätta pälsfällningen: Mina hästar brukar inte vara särskilt annorlunda under fällningstiden, men Liva har i alla fall börjat fälla redan nu! Dock tror jag inte att det har något att göra med vinägern utan för att det har varit lite vår i luften ett tag nu.

Hjälpa äldre hästar till smidigare rörelser: Check! Liva ser inte lika lufsig ut i rörelserna längre, och hon gör lika viga sprattelsaker i hagen som Amber brukar göra. Men jag har ju också börjat rida henne annorlunda än vad jag gjorde förra året, nu vill jag ha mer aktivitet i bakdelen och form, så det är möjligt att det bara är detta som har avgjort?

Hålla flugor, knott etc. borta: Lite för kallt för flugorna och andra småkryp att komma fram så det går inte att svara på just nu. Dock har jag sett enstaka små mygg som utan problem var i närheten av Liva...

Få hästar med dålig aptit att börja äta: Amber och Tuffe har aldrig haft problem med aptiten, men Liva är lite kräsnare av sig. Sedan jag började med äppelcidervinägern tycker jag att kvarlämnad mat i Livas krubba blir allt mer sällan, hon ser också ut att tugga på lite "gladare" nu!

Motverka fång: Ännu en sak som jag inte kan svara på ännu men det är inte ofta vi har en häst med fång hur som helst.

Vara bra för tarmar och ämnesomsättningen: Liva är väldigt fin i hullet nu, men å sin sida så är hon ingen häst som har problem med en för rund mage, tvärtom.

Motverka klåda hos hästen: Jag har inte haft en häst med klåda sedan min lilla shettis fanns, så det blir ännu en fråga utan svar!

Minska biverkningar från mediciner: Hästarna går inte på några mediciner så det är omöjligt att svara på (Det blir fler och fler svar-lösa frågor tycker jag?).

Hjälpa njurarna att ha en renande effekt i hästens kropp: Knappast något jag kan se...

Ge glänsande hårrem: Inte särskilt märkbart glansigare men definitivt mjukare!

Haha, mot slutet blev det ganska tunt om svar! Jag tycker definitivt att äppelcidervinägern fungerar bra, något jag kan rekomendera. Kanske är 1 månad lite för kort tid för att märka av ytterligare några av punkterna, det återstår att se. Jag tycker att ni alla ska prova, det är ju inget skadligt, tycker ni inte att det fungerar så är det bara att sluta!
Postat av: FREJA KNUTSSON

det lät ju toppen! :D ska lätt köpa det nu :))

2009-01-28 @ 18:27:39
URL: http://guilibe.blogg.se/
Postat av: Annika

Åh, det måste jag definitivt prova! Tack! :)

2009-01-31 @ 19:31:44
URL: http://lillahansagard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0