1:a gången tömkörd

2009-08-26 | 15:24:34


Tycker att hon hade trevligt steg på denna bilden, ser även avslappnad och intresserad ut i ansiktsuttrycket!

Nu är Amber tömkörd för första gången också! Kattiz kom som sagt hit idag och hjälpte till lite med träningen, hon lärde även mig att tömköra. Det var väldigt kul, lite svårt att hålla reda på vilken töm man skulle "dra" i, men ju längre man höll på desto mer började man lära sig. Absolut något jag kommer att fortsätta med, kändes som att man fick bättre kläm på hästen och det är roligt att kunna variera passet lite mer än vad man kan med t.ex. longering.



Amber var jätteduktig, reagerade inte ett dugg på linorna! Jag trodde att hon åtminstone skulle busa lite, men icke sa nicke. Just nu är hon världens underbaraste!






Första varven med Kattiz
Postat av: Alexandra - VADFANSKAJAGHETA

sv: åh vad kul att du ska börja läsa igen:D



allt bra me dej då? <3

2009-08-26 @ 20:56:16
URL: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/
Postat av: Anna

Vad roligt :) Själv har jag aldrig longerat själv faktiskit, jag föredrar att rida ;) hehe.



Svar: Jaha okej, hehe strunt samma. Att hoppa studs är roligt iaf, fast jag gör det inte så ofta..

2009-08-27 @ 00:26:51
URL: http://soockertoopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0