Amber på god väg!

2009-08-25 | 21:56:51

Amber fortsätter att utvecklas! Just nu är vi verkligen inne i en riktigt bra fas, såklart kommer hon att genomgå fler "tonårsfaser" de närmsta perioderna men det får man räkna med, med tanke på hur underbar hon är i nuläget så kan jag nog stå ut!

Idag longerade jag henne helt själv, med sadel på. Hon gick som en klocka! Är jättenöjd och stolt, både över Amber och mig. Jag har förändrats otroligt mycket i min hantering till unghästar, jag är oftast inte osäker längre och ställer inga frågor, som hon kan ta chansen att smita undan från. Jag kräver mer nu, och behandlar henne som jag gör med mina äldre hästar.

Guldstjärna till oss båda! Imorgon kommer Kattiz förresten, och ska hjälpa mig att tömköra Amber!

Red ut barbacka på Tuffe tillsammans med Julia/Sunny, endast i trav, annars hade de börjat tävla... Skumpigt värre var det i alla fall, och jag tror att det kommer kännas en del i mina lår imorgon... Liva fick vila idag.
Postat av: Helena

Hej Freja tjejen :) hur är det med dig? kul att träningen går bra för dig, visst är det kul när man märker att man utvecklas! Hur har sommaren varit? Må gott Kram Helena



kolla gärna in mina nya smyckesblogg: http://www.blogg.mydesignofsweden.se



2009-08-26 @ 09:31:10
URL: http://susans.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0