SNACKISAR

2010-06-17 | 12:10:39




SNACKIS 1: Woho, hela dagen igår klippte vi gräs nere vid sommarbetet -Bl.a. på ridbanan! Jag tyckte den blev rätt fin, eller hur? Skulle lätt kunna rida på den året runt, det är sand under gräset så det blir inte så stumt som det annars kan vara. Hinder är nere också så nu är det fullt ridbart där nere! Det enda som återstår är bokstäver till ridbanan. Vi letade efter billiga krukor i bra modell, vilket är lättare sagt än gjort... Återkommer gällande detta när dem är uppfunna, köpta och målade på!

SNACKIS 2: JAG-HATAR-SYSTEMKAMEROR! För tillfället i alla fall. Kajsas kamera formaterade plötsligt om mitt minneskort under Grevlunda, så nu fungerar det inte i min kamera PLUS att typ 30 bilder på personer som sa att dem ville köpa sina bilder är spårlöst försvunna... Great, jag såg just en tusenlapp eller två virvla förbi ut i tomma intet... xp
Så Kajsa, grattis! Du har plötsligt fått ett extra minneskort till din kamera! :p Jag måste köpa ett nytt så snabbt som möjligt...

SNACKIS 3: Tages hovar har blivit superfina sedan han kom till sommarbetet! Jag vet inte om det är för att dem får mycket fukt på sig från gräset nu, men dem är i alla fall riktigt hårda och sprick/flik-fria!

SNACKIS 4: Tage fick 1 veckas vila/lättare skrittpass förra veckan, han kändes ju så utmattad plus att det var mycket kring skolavslutningen. Det gjorde gott för hans sinne, men INTE kroppen! Jag som precis började tycka att han var bekväm att sitta på barbacka, så jag hoppade upp utan sadel igår -Och ner lika snabbt! Knivvass ryggrad, igen! Varför?!

SNACKIS 5: Jag hade som tur var sadeln med mig så jag kunde rida ändå. Dock gick det skit rent ut sagt, jag som nyss satt och berömde honom för att han blivit så mjuk och själv söker kontakten osv. Det gjorde han dorakt inte igår!... Superstel i både kropp och mun, slö, hängde i tygeln. Så tråkigt när allt det man tränat på verkar ha försvunnit igen... Visserligen kan han vara lite trött av sommarbetet eftersom dem äter hela dagarna och det är lite varmare klimat, plus att betet är full med både stora och små backar vilket är jobbigt men bra för honom. Vi får se, han får ha några jobbig-att-rida-dagar till sen får han minnsann skärpa sig!

SNACKIS 6: Jag tror att jag måste börja om med träningen lite igen, i alla fall nu i början. Han behöver långa framridningar ett tag framöver, så att han kan bli mjuk och ridbar igen. Jag säger då det, aldrig mer att jag låter honom vila flera dagar i rad! Förresten, jag har hittat lite saker att arbeta med på mig själv också. Ni kan få höra vad sen :)

SNACKIS 7: Jag stänger av min väckarklocka i sömnen, något som jag börjat med sedan sommarlovet... Jag skulle upp tidigt idag och träna, sen rida vid 10. Klockan 4 ska jag nämligen följa med och kolla (fota?) på en av klubbens Knockout-lag som möter Kristianstad. Tiden däremellan hade jag tänkt ägna till att sola, duscha och kolla på en bra ridfilm. Har jag gjort något av det? Nae. Vaknade för 1½ timme sedan...

SNACKIS 8: Jag har två inlägg på vänt för er! Det ena får ni nog innan vi åker till Kristianstad, det andra ikväll. Påminn mig annars!

Nu ska jag försöka få något gjort av denna dagen. Det är för varmt att träna och rida nu, så jag har inte så mycket val mer än att gå ut i solen och lägga mig... ;p

Vad ska ni göra idag?

Postat av: Sofia

kan du inte formatera om minneskortet igen när du stoppar det i din kamera? :/

2010-06-17 @ 13:52:51
URL: http://kumpumaki.blogg.se/
Postat av: sanna

Hovis har varit och verkat ettåringarna och nu ska jag ut och hjälpa till att såga ved... Blir bonnbränna iår med vad det verkar.

2010-06-17 @ 15:39:38
URL: http://krumben.blogg.se/
Postat av: anna

Stallet OFC:D

Brukar/har du badat nått med Tage eller någon annan av dina hästar???

2010-06-17 @ 18:10:45
Postat av: Josefine

Fint det blev på ridbanan! Älskar nyklippt gräs!



Det där om minneskortet, googla på det. Det brukar finnas folk som råkat ut för liknade saker. Eller gå till en teknikaffär och bara fråga om hjälp, gärna där du köpte kameran.



Skulle annars vara kul om du la upp ett rejält träningsupplägg för Tage. Jag vet själv hur lätt det är att skylla på tidsbrist, för varmt, för kallt, för blåsigt, hästen på för dåligt humör osv. Men det blir kanske så lite ofta och jag tror att både du och Tage skulle må bäst av att rida på lite hårdare.



Skillnaden är ju att jag rider utan mål, enbart för nöje, du vill ju komma vidare. Då är det svårt att låta hästen stå av olika anledningar. Vill inte att du ska ta illa upp, antagligen har du nog tänkt på det här redan men ja.



Det är även för min och andras skull, jag älskar att se träningsupplägg som man kan inspireras av.

2010-06-17 @ 21:29:28
URL: http://matchesyoureyes.blogspot.com
Postat av: Camilla Gustavsson

Hejsan!

Tusen tusen tack för bilderna, jag kommer att köpa i alla fall en av dig! hade hoppats på att de skulle komma någon hopp bild från 130?



Vad händer i Kristianstad? Jag bor precis där.



Tycker att du ska fortsätta med ditt fottande! Du är super duktig!

Ett tips är Björbäcks tävling, första helgen i juli.



En sak till, tycker alla är helt korkade som försöker "lära" dig att rida genom att skriva en massa här på din blog!



Lycka till med allt.



:) / Camilla

2010-06-17 @ 23:01:32
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Camilla: Haha, ingen orsak! :D Tyvärr orkade jag inte fota så mycket under söndagen så jag tror inte att jag tog något alls under 130... :/



Det var Knockoutdressyr på Kristianstad RK(?), klubben mötte dem :) Knockoutdressyr innebär att man har ett lag på 4 pers och möter en annan klubbs lag, vinner man då så fortsätter man möta bättre och bättre lag enda tills man är i final. Vi vann idag så vi är vidare! ;d



Tack så jättemycket! :D Det är roligt att komma igång att sälja bilderna över Equipe, det blir lite mer pengar av det än att bara ha dem på en egen hemsida... :) Håller på och kollar upp/bokar in mig på tävlingar just nu så jag kan absolut kolla på Björbäck! Du får se till att starta på någon tävling som jag finns på, så du kan få dina 130-bilder! ;)



Haha ja, det kan man lugnt tycka! Men man ÄR korkad om man försöker läxa upp någon ridmässigt över en blogg (och inte heller vågar visa sitt riktiga namn), så då förstår man väl inte bättre antar jag... ;)



Tack och detsamma! :D

2010-06-17 @ 23:47:32
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Aha, hur gick dressyren då?



Det förstå rjag, alla är ju dessutom inne på equipe.



Jag ska absolut hålla utkik efter tävlingar som du ska fota på! är kul att ha fina bilder tycker jag :)

Men som sagt Björbäck, hoppas du ska dit. jag ska tävla två hästar och två dagar där!



Vi ses! :)

2010-06-18 @ 10:50:45
URL: http://stallallekopinge.blogspot.com
Postat av: Hanna

åh, har du varit och hälsat på i kristianstad..!?

2010-06-18 @ 20:08:42
URL: http://hpsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0