Tränings/tävlingsupplägg för sommaren

2010-06-02 | 16:23:00


Jag längtar mycket till sommaren med Tage, jag har nämligen gjort ett tränings/tävlingsupplägg som verkligen känns motiverande, peppande och på precis lagom nivå för oss!

Sommaren kommer att gå ut på att vi ska skaffa oss rutin och säkerhet i tävlingssammanhang, så att vi kan prestera lika bra på tävlingar som vi gör hemma i vår egen paddock. Samtidigt kommer jag att fortsätta med Tages muskeluppbyggnad, man kan säga att sommaren kommer att spenderas på vidareutveckling!

 
Jag blir nöjd när jag kan få Tage att gå SÅHÄR, SÅHÄR och SÅHÄR!

Vi kommer att tävla både hoppning och dressyr, eftersom jag jobbar väldigt mycket med dressyren hemma just nu kan det vara kul att checka av med en tävling då och då. Hoppningen kommer jag att nöta på 90-1 meter och dressyren LC-LB. I dressyren kommer han att behöva första klassen för att "titta av sig", och om planen går som den ska kommer han då att vara mer avslappnad till sista starten. Eftersom jag håller på att bygga upp honom så vill jag traggla på lägre klasser i hoppningen, dels för att vi båda ska höja självförtroendet och känna att vi klarar detta med lätthet och dels för att just nu spelar det ingen roll vilken höjd vi är på -Utan snarare hur väl vi klarar det! Jag VILL kunna göra dem där rundorna som ser så busenkla och snygga ut, och vad är då bättre än att göra dem på lätta, små höjder? Det finns en hake till...

... Eftersom vi ska skaffa oss tävlingsrutin så kommer jag att försöka åka ut på tävlingsliknande tillfällen så ofta jag kan. Tävlingar, träningar, programridningar och P&J's. Det kommer inte att vara så slitsamt för Tage eftersom vi ska hålla oss på låg nivå, dessutom kommer det mer att bli som träningstävlingar -Jag vill ju göra fina starter, inga flängrundor. Samtidigt kommer jag inte behöva känna mig pressad om det nu skulle vara så att jag inte åker på någon tävling, jag gör det här för min och Tages skull -Inte någon annans.

Tror ni att det här kommer bli bra? :)
Jag längtar så jag spricker, känner mig verkligen mer inspirerad till att fortsätta utvecklas när man har små träningstävlingar att se framemot till!

Relaterat inlägg: HÄR

Postat av: Matilda

Du, det där lät ju hur bra som helst! :) Lycka till! ;D

2010-06-02 @ 17:47:49
Postat av: jennifer

Tycker det lät toppen! (:

Hoppas ni blir säkra och farliga ekipage i dom tävlingar ni startar (:

2010-06-02 @ 19:58:40
URL: http://loadofshit.blogg.se/
Postat av: Maja

Låter som ett kanonbra upplägg :)

2010-06-02 @ 20:27:46
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Låter suveränt, det är bäst att börja så! :)

2010-06-02 @ 22:14:09
URL: http://jennniferhubinette.blogg.se/hastarna
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Matilda: Tackar! Känns super också! :)

2010-06-03 @ 13:53:10
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: josefine

Tycker att det där låter som en mycket klok och mogen plan som garanterat kommer att gynna er i framtiden!

2010-06-03 @ 19:07:29
URL: http://cookiescloset.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej Freja,Det är ett jättebra upplägg att göra så.Tänk lite på vad jag sa om arbete från marken,det är också jättebra träning.Lycka till nu

2010-06-04 @ 08:34:32
Postat av: jenny

låter super :) blir också planeringssugen nu!

2010-06-08 @ 23:37:25
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0