2011's första lösgörande!

2011-01-26 | 15:43:22



Åh, tänk när det var sånt här väder!

Tjoho, vi åkte till ridhuset idag och kunde rida lösgörande för första gången på väääldigt länge! Det gick helt okej med tanke på att vi inte ridit dressyr på ett bra tag, lite ringrostiga. Jag var inte på mitt tålmodigaste humör heller eftersom vissa andra i familjen alltid ska stressa iväg, och sen stressa hem igen bara för att det snöade lite. Tage var jätteenergisk idag och blåste upp sig för minsta lilla, vet inte om han tyckte att det var roligt att få komma iväg eller om han hade glömt vad klubben var för ett ställe? Har en känsla av att han kommer vara överallt och ingenstans på hoppträningen på söndag.
  
Hade tänkt rida dessa övningarna idag, men hann bara med den första några gånger i skritt. Tror att han hade behövt mer tid på sig och lite mer variation på övningar för att kunna bli avslappnad, men men. Jag kände mig lite oorganiserad med allt, kom inte riktigt ihåg hur vi brukade värma upp i höstas när det gick som bäst också var han ju så på tårna + lite tid att lösa det på = Inte den bästa kombinationen. Han verkar dock inte ha stelnat så mycket eller "glömt" eftersom det ändå var några månader sedan sist, kändes som att vi kan fortsätta där vi slutade 2010 i princip. Min nedsittning måste jag faktiskt ge mig själv beröm för, trodde att jag skulle studsa som en boll och tappat allt men det gick faktiskt helt okej! Däremot vill jag att någon hjälper mig med min dressyrsits, känner att den inte är säker nog än.

Något som vi måste jobba på också är framåtbjudningen. När jag kortar tyglarna så vill han gärna stanna och börjar smyga och trippa fram, vill ju att han ska ta för sig och stretcha ut stegen istället. Jag är inte särskilt hård eller "mothållande" i handen heller, så vet inte riktigt vad det beror på att han blir så tillbakadragen med korta tyglar?... Hoppas att vi kanske kan åka till ridhuset igen på lördag eller något, så att jag kan rida igenom honom innan träningen. Längtar tills vi är i full gång igen!

Postat av: Brusella

Tävling! - Vinn ett HORSEWEAR underblanket ! http://brusella.blogg.se/2011/january/vinn-ett-horsewear-underblanket.html#comment

2011-01-28 @ 12:15:49
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0