Tage gör mig galen!...

2010-10-21 | 13:28:02




Fick vara hemma och vila lite från skolan idag i utbyte mot att jag skulle göra klart några läxor, vilket jag hade tänkt göra efter min och Tages härliga ridtur. Kom så långt som att hämta in honom från hagen och borsta av leran från hovarna, tills jag såg att han hade tappat en av sina två dagar gamla skor... Jag blir galen! Det är i princip efter varje nyskoning som han tappar en sko inom en veckas tid efteråt. Snacka om att vara dyr i drift...

I alla fall, som tur är kunde hovslagaren komma om typ 1 timme så EFTER det ska vi minnsann ut på en skritt/trav-runda! Om jag hade varit duktig så kanske jag hinner med en läxa nu innan?...

Postat av: Emily

Min häst är likadan :O Han är rätt lik Tage tror jag haha, 170 hög, 18 år, gammal tävlingshäst haha ;) Han tycker det är kul att busa i hagen och så har han enorm skritt och gör ganska mycket krumbukter i galoppen i hagen så skorna i princip flyger av -.-' superstörigt! Trots boots liksom. Inom en vecka nu har han tappat samma sko två ggr tack vara hans rackartyg i hagen.

2010-10-21 @ 14:12:41
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Tina - En blogg om mina dagar med hästarna

Men du betalar väl inte för att hovslagaren ska slå på tappskon igen ?

2010-10-21 @ 16:46:03
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jag tycker inte det är fel att betala för att slå på en tappsko, jag skulle få dåligt samvete annars. Han eller hon måste ju också få pengar för sina arbetade timmar som alla andra. Hovis kan ju inte hjälpa att hästen är klantig och trampar av sig skon ;)



Och vill man inte betala är det ju bara att själv skaffa sig tappskokompetens så kan man göra det själv gratis! :)

2010-10-21 @ 20:39:49
URL: http://escana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0