Frågor/Svar

2010-05-08 | 21:48:33




Iza
om Nu får ni se Glana!:
Ser jättefint ut på bilderna :D
Kan inte du berätta lite om ridningens olika grunder och lite om de olika hjälperna, som när och hur man använder dem? :) Skulle blir superglad

Tack så mycket! Till skillnad från Tage så är hon väldigt mjuk i mun och halspartiet, vilket jag egentligen föredrar så det är ganska skönt att få byta av med ridningen på henne några gånger... :) Fast Tage var ju en riktigt duktig liten gris, så just idag kan jag väl inte påstå att han var hård och jobbig... ;)

Ska fundera på det. Anledningen till att jag inte vill skriva långa inlägg om det är för att det känns som att större delen av mina läsare kan redan grunderna och är inte så intresserade av just det ämnet. Sen skulle det ta typ 100 år att skriva ihop... :p Men några tips då och då, absolut. Vill du lära dig mycket om grunderna och ingående om de olika hjälperna så rekommenderar jag dig att köpa hem en massa ridböcker, när jag var mindre slukade jag allt från "Hur man talar med hästar" till "Ridningens grunder" så större delen av min hästkunskap kommer faktiskt från böcker... :)

Onthebit - bloggen om dressyr om Filmer på Julia och Amber!:
Ser ut som en otroligt snäll unghäst, vilket betyder att man har gjort ett bra jobb från början!

Sen bara en fråga är det eran utebana ni är på? hur stor är den? såg nämligen gigantisk ut :P

Hon är supersnäll och väldigt arbetsglad! Tack, eller vad man ska säga... ;) Har verkligen lagt mycket jobb på henne från marken, med NH och allt vad det har varit, det är bara ridningen som jag har hakat upp mig lite på.

Haha ja, det är vår utebana! Den är inte särskilt gigantisk, 27x60 säger mamma ;p

Postat av: Frida

Jag ska provrida en häst nästa vecka och undrar om du kanske har lite tips? Typ något speciellt man ska tänka på? Jag känner ju tex inte hästen.



Provrider för att möjligen bli medryttare, så jag har inte så mycket tid att arbeta med honom senare så att säga :-}

2010-05-08 @ 22:04:09
URL: http://kotton.blogg.se/
Postat av: Karro

åh vad skönt ! :) jag hittade någon videokonverterare men det är en liten röd text i mitten hela filmen :S dock är det den enda som fungerar, men varför ha den där röda texten när man ändå inte ser vad det står :(

2010-05-09 @ 08:47:02
URL: http://stockholmsponnyn.blogg.se/
Postat av: fanny

hej :)¨var har du köpt dom chapsen ? :P

2010-05-09 @ 11:02:42
URL: http://fannytheviltwin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0