HIT eller SHIT-sko?

2010-02-10 | 18:05:08



JAG SKA ANTAGLIGEN FÅ SPECIALIDROTT -HÄST I SKOLAN! Som några av er vet så går jag Estet Bild på gymnasiet, vilket innebär att kurser och tillval som man måste välja inför åk. 2 och 3 finns det endast bild/form eller musikrelaterade att välja på. Det är kul, men inget som jag alls bryr mig om att ha "erfarenheter" från till livet... Därför har jag i ett halvår försökt byta till kursen "Specialidrott -Häst", vilket inte är det lättaste då ingen verkade bry sig särskilt överdrivet mycket, det enda jag fått till svar under ett halvår var "Nej, specialidrotten är endast tillgänglig för Samhälle Idrott"...

I MÅNDAGS FICK JAG DOCK REDA PÅ ATT DE ÖVERVÄGER ATT LÅTA MIG BYTA KURS! Ingenting är säkert än, jag och mamma ska på möte med några inblandade lärare imorgon. Om detta skulle gå igenom så innebär det att jag kommer få TVÅ förmiddagar/vecka där jag kan rida. IIIHHHHH, FÖRSTÅ VILKEN LÄTTNAD DET KOMMER BLI FÖR MITT HÄSTLIV! Inför valen till 3:an har jag dessutom valt en massa idrottsrelaterade saker, t.ex. Hälsopedagogik. Ni kommer att få reda på hur allt går imorgon! HÅLL TUMMARNA FÖR MIG!
TRELLEBORG-TÄVLINGEN INSTÄLLD!
Kommer ni ihåg att jag egentligen planerade att "mjukstarta" med en lokal hopptävling den 7/2 i Trelleborg? Jag anmälde mig aldrig p.g.a. övertalning att avstå eftersom vädret var dåligt. Däremot hoppades jag på att den skulle bli inställd, så att jag slapp ångra mitt beslut om det plötsligt blev fint väder. Gissa vad? DEN BLEV INSTÄLLD P.G.A. VÄDRET! Så det var ett bra beslut trots allt.
VI SKA GÖRA EN EGEN TILLSKOTTSMIX! Mamma tycker att vi ska göra en egen mix av "fodertillskott" när vi ändå ska beställa hem gurkmeja. Ingefära, kamomill, gurkmeja, kardborrerot, morotsflakes, nypon, pepparmynta, rosmarin och rölleka kommer den att innehålla. Vi ska beställa HÄRIFRÅN, storpack.


SNÖSTORM... Imorse var det en ny snöstorm, det lugnade ner sig lite uppåt dagen men det har "dugg-snöat" sedan dess. Jag längtar efter våren! Det blev alltså ingen ridning idag, fast det gör inte så mycket för Tage skulle ändå få vila någon utav de närmsta dagarna. Vi får bara hoppas att det OK väder imorgon så att det går att rida igen!
JAG HAR INGA OVISADE BILDER KVAR?!... Jag har verkligen bildbrist! Alla användbara bilder har redan blivit visade ett flertal gånger... Jag brukar ta en "kameravila" under vintern just för att det är så himla tråkigt väder alltid, så om det inte börjar bli vår snart så kommer det att se rätt bildfattigt ut på bloggen...

Postat av: Anonym

fast det finns väll inget finare än härliga vinterbilder? :O Ut och ta kort med dig!! :D

2010-02-10 @ 18:17:52
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Anonym: Det beror på, vår omgivning är så tråkig och hästarna ser alltid helt grisiga ut på vintern... xD Och det är tråkigt med täckena som förstör. Men vi får se, om det blir SOL någon dag så kanske jag ger mig ut ;)

2010-02-10 @ 18:41:38
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Snärjmåra

Anses ha följande egenskaper:

Anses vara milt urindrivande, blodrenande och stärkande. Anses hjälpa vid Psoriasis och andra hudsjukdomar samt lymfsjukdomar.



det kanske skulle vara något om hästen har lite galliga ben? Jag ska i varje fall prova gurkmeja, snärjmåra och nypon och se vad som händer! :)

2010-02-10 @ 18:48:12
Postat av: Lamia - TÄVLING PÅ BLOGGEN

Visst hade du ett par Jacson skor till vintern från grand prix? Vad tycker du om dom? Funderar på såna :)

2010-02-10 @ 19:36:23
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Anonym

"Mina" två häst får den blandningen, men med havre i! I och för sej går dom på lösdrift men det funkar bra. Ps. Dom är 29 år!

2010-02-10 @ 19:59:32
Postat av: Warnmark -bloggen för dig & din häst

Väldigt smart och bra blandning ni ska göra :)

2010-02-10 @ 20:23:05
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Lollo, NY BLOGG!

Er "blandning" låter jätte bra ! :)

2010-02-10 @ 20:34:28
URL: http://westernlollo.blogg.se/
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Men.. eller ja det kanske skiljer sig från kommun till kommun, men när jag gick på gymnasiet (Estetisk - Dans och Teater) så kunde jag välja Specialidrott (Häst) utan nån problem alls.. Hade det i 2:an..

Jag kunde även ha valt att ha specialidrott i 3:an om jag hade haft en häst som jag kunde tävlat med, tror man var tvungen att tävla på regional eller högre..

2010-02-10 @ 21:16:55
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: Karoline

Kul att du ska göra en egen tillskottsmix. Kan inte du lägga ut bilder och text sen när du gör den?

2010-02-11 @ 15:55:33
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: KAJSA KJELLSON- Min ponny & Jag

VI MÅSTE FOTA!!!! :O xD

2010-02-11 @ 16:17:09
URL: http://osterlenskajsa.webblogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag läser hälsopedagogik nu i skolan :)

2010-02-14 @ 20:07:50
URL: http://nathalielindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0