NYHETER:

2010-04-23 | 20:01:29


» IMORGON ÄR DET HOPPTRÄNING FÖR CHRISTER EWESON!

Hoppas på att jag får hoppa en lite mer tävlingsliknande bana på typ 110-höjder, och om det inte blir för slitsamt för Tage så hade jag gärna velat träna lite omhoppningssvängar (annars kan jag göra det själv nästa vecka på cavalettihöjd). Vill känna mig förberedd inför tävlingen nästa lördag, detta blir sista hoppningen innan dess!

+ Hoppas att jag får tillbaks den härliga känslan
+ Påminnelse till mig själv: Mycket framåtbjudning i galoppen!!

» PÅ SÖNDAG...

... Blir det lite lugnare träning, vet inte om jag är töntig men jag tänker att en så gammal häst som Tage måste få vila upp sina ben några dagar efter att ha hoppat "ordentligare" höjder. Därför brukar (och ska) jag alltid köra lite av ett avslappningspass dagens efter, uteritt med mycket skritt och lite trav. Tage verkar må bra av det i alla fall!

» FOTA ELIT/DIV. I

Under söndagen kommer jag även att befinna mig på Fjälkestad för att fota klubbens lag i Eliten och Div. I, om det inte spöregnar vill säga (det sägs dock att det ska göra det). Kommer som vanligt att studera olika ridstilar och bansvårigheter... :p

» VI KOM PÅ VARFÖR DET KANSKE GÅTT SÅ DÅLIGT DESSA DAGARNA!

Alla våra ston är nämligen högbrustiga, så det kan vara därför som Tage känns lite ofokuserad och motvillig. Dock säger jag inte att jag red bra, för jag är/var lika ofokuserad, men det blir kanske mer fifty/fifty... :) Vi har ju kommit på Tage 2 gånger med att försöka betäcka någon av tjejerna, så mån tro att han håller dem under ständig uppsikt nu... ;p

Postat av: Anna

Tycker inte det låter alls fjantigt med att vara försiktig. Hellre det än tvärtom. Har sj. en äldre häst som jag isåfall fjantar väldigt med för jag vill såklart att han ska må bra & hålla:)

2010-04-24 @ 01:37:28
URL: http://annastohm.blogg.se/
Postat av: ASTRIDS TRÄNING - tävling i bloggen!

SV: ja ett fint motiv gör det ju lättare att få ett snyggt kort. ;)

2010-04-24 @ 10:06:51
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag brukade alltid köra ett lugnare pass efter att jag hade hopptränat på lite "riktiga" höjder. Så jag tycker inte alls att du är för fjantig.



(Anledningen till att jag skriver brukade är för att just nu hopptränar jag inte, utan försöker sätta igång en häst som stått på vila, väldigt länge pga skada.) :)

2010-04-24 @ 10:17:57
URL: http://sofieandsurprise.blogg.se/
Postat av: warnmark -vinn ett schabrak från Scapa

Sv; Haha jaa, alla saker är verkligen på sin plats. Det är en hel del som brukar påpeka det när dom kommer hit. Lite roligt faktiskt xD

2010-04-24 @ 13:44:33
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0