Tävling imorgon!

2009-10-02 | 21:23:41


Imorgon är det Hoppallsvenskan Ponny Omg. 2 på Ljunits Herrestad! Jag hoppas verkligen att Tuffe är på lika gott humör som förra gången, Ljunits brukar vara hans lyckoklubb i alla fall...
Det hade varit så himla roligt om laget hade blivit placerade den här omgången, förra året hade vi blivit 3:a tror jag om inte jag hade lyckats riva sista omhoppningshindret med min egen fot... Det var irritation på hög nivå kan jag säga!

Första omgången hamnade laget totalt på 7:e plats, vilket innebär att vi har 5 poäng med i bagaget, men allt kan hända! Hur som helst så är det viktigaste att ha kul medans man rider!


Förra omgången på Kristianstads RK, omhoppning

Jag älskar lagtävlingar, finns inget som kan få en så taggad som under en sådan tävling! Jag blir aldrig nervös, oavsett om hela lagets placering hänger på mig. Det viktiga tror jag är att även om det är en lagtävling, så ska man rida för sig själv. Tänker man "Gud, om jag river/vägrar så kommer hela laget att hata mig!", vad tror ni händer? Man blir onödigt spänd, nervös och får extra press på axlarna, vilket bidrar till att hästen känner att något inte stämmer och kan inte prestera fullt ut. Istället ska man fokusera bort allt det andra, det är bara du och hästen, och du rider enbart för din egen skull! Du rider för att få en egen placering. Plus att man bli extra peppad av en hejaklack... ;)

Imorgon kommer jag att få med mig en fotograf/hästskötare, så förhoppningsvis kommer ni att få många fina bilder och videos! Tyvärr ska det spöregna och storma hela dagen enligt väderprognosen...

Nu ska jag packa lite tävlingsutrustning!
Önska oss lycka till?

Postat av: Evelina

Ja men precis, själv fallar jag dock för svart och grått men tycker det är häftigt när andra kanske har lite "spejsade " huvor och schabrak osv =)

2009-10-02 @ 23:42:16
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Evelina

Hehe ja precis, tycer det kan vara rätt snyggt på andra =) Men som sagt, stövlarna klarar jag mig utan faktiskt !! :) Lycka till idag :)

2009-10-03 @ 07:03:52
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: ina

lycka till!:)

2009-10-03 @ 07:41:51
Postat av: ina

lycka till!:)

2009-10-03 @ 07:41:54
Postat av: molle

haha gillar julias kommentarer i filmen;)

lycka till!

2009-10-03 @ 10:09:43
URL: http://matildalancing.webblogg.se/
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

åh jag älskar att rida i lag! Man blir så grymt taggad ;)

2009-10-03 @ 16:29:32
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Ina: Tack så mycket! :D

2009-10-03 @ 20:42:38
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0