2008:

2008-12-31 | 20:51:24


Susanne och Liva 2007

JANUARI: Tränar satan med Liva, varje dag reds det, oftast på ridbanan eftersom det var mörkt när jag kom hem från skolan. Målet var självklart att få henne i form till vår första tävlingsdebut tillsammans! Amber och Tuffe tränade jag också mycket, men fokuserade mest på damerna.




Moby anländer och alla "oh:ar" över hans storlek

Moby Dick kom till gården som foderhäst åt Catrine, vilket Liva inte var så glad över till en början, dock började kärleken spira efter några dagar.

FEBRUARI: Tuffe skadar ena ganaschen, antagligen på något i hagen. Ett ganska djupt och äckligt sår som vetrinär får komma och kolla på. Koksaltslösning och dropp blir medicinen. Ingen ridning på några veckor.


Bild från april, när såret börjat växa över.

MARS: Första lokala starten på Liva! Bollerups Rid & Körklubb, 90 och 1 meter. På 90 slarvade hon över så det blev 1 nedslag. Därför bestämde jag mig att köra järnet på 1 meter, 9:e placering blev det, trots en ganska konstig och pinsam omhoppning...

    

    

JUNI: Äntligen slut på 9:an och ett välbehövligt sommarlov kom. Dock missade jag alla roliga utetävlingar och SM i Voltige eftersom jag tvunget skulle gå och skada mig så fort lovet började! Dock kände jag ingenting av skadan så tiden gick mest åt att gå och irritera sig över alla saker jag inte fick göra när jag inte ens hade ont. Istället fick hästarna bli promenerade, vilket inte uppskattades så mycket från deras sida...



JULI: Jag fick äntligen sitta upp och rida igen, men lagom tills jag blev frisk och redo att sätta igång Liva inför min sista chans till en utetävling, så sträckte hon en muskel när hon skulle gå ner för backen på sommarbetet, efter att det hade regnat...



Mer fokus på Tuffe och Amber alltså.

AUGUSTI: Hästarna togs hem från sommarbetet, sista rundan gick ju mindre lyckat... Vi bestämde oss även för att prova Tuffe i Allsvenskan igen! Vi kom med, men gjorde ingen större insats för laget, Tuffe kändes seg och slingrig, så som han brukar göra när han inte är på sitt tipptopp-humör.

    

Ambers långa man kapades till en normal längd. Till en början lite motsträvigt, men efter ett tag hade man vant sig och tyckte att hon var lika fin, om inte finare, i sin nya frisyr! Dessutom så slapp hon dreadlocksen.


Dåtid


Nutid

SEPTEMBER: Första omgången av Allsvenskan för mig och Liva, även vår första tillsammans. Tävlingen hölls på Örestad, och gick super för mig och Liva; Felfria med andra snabbast tid i grundomgången! Laget kom dock aldrig till omhoppning.


Framför: Julia Persson och Molle
Bakom: Ann-Sofie och jag



Andra omgången i Ponnyallsvenskan genomfördes också. Här gick det bättre för både laget och mig. Tuffe var bland de snabbaste tiderna i omhoppningen, hade jag inte rivet sista hindret med min fot så hade laget kommit 2:a för omgången.

OKTOBER: Sista omgången i Hästallsvenskan. Dagen var misslyckad redan från början med dåligt väder; Regn och storm. Framridningen gjordes nog på 5 minuter skulle jag tro, helt plötsligt ropades jag in till framhoppningen. Väl inne på banan så var Liva ofokuserad och rev första hindret... Laget gick inte till omhoppning.

DECEMBER: Sedan några månader tillbaka har jag varit väldigt omotiverad med hästarna, dock har den stiget från 0 till 100 nu, de sista dagarna! Jag blickar framåt mot nästa år och ser fram emot 2009's tävlingar, då vi ska vara oslagbara!



    
Dagens bilder, från imorse!
Postat av: Henrik Olsson

Gott nytt år!

2008-12-31 @ 21:07:38
URL: http://dagboken.henrikolsson.eu
Postat av: FREJA KNUTSSON

Gott nytt år på dig :) Älskar din blogg ska du veta!

Undrar en sak, vad har du för kamera? (: (a)

2008-12-31 @ 22:06:29
URL: http://guilibe.blogg.se/
Postat av: Catrine

Vad var det som hände den där sista rundan när hästarna skulle hem från sommarbetet? Har ett svagt minne av det, men det är aningen suddigt...

2009-01-01 @ 18:35:44
Postat av: FREJA LINDSKOG

Catrine: Det vet du ju! Med Amber, Sunny och Pysen, som du körde...

2009-01-01 @ 20:55:12
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Vad har du för kamera? :)

2009-01-01 @ 21:01:27
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Catrine

Jag vet. Skulle bara vara skojig:-) Jag hävdar fortfarande att allt var Ambers fel.

2009-01-04 @ 19:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0