Mål 2010

2010-01-30 | 13:53:17


   

Oh, jag har så otroligt många mål det här året!
Överlag så kommer 2010 att handla om utveckling, framförallt min praktiska kunskap som ryttare. Träningar, tävlingar, clinics, föreläsningar, praktikplatser och nya kontaktnät kommer året att vara fyllt av. Vi får även se hur det går med min "hästsamling", ska min utveckling gå framåt så behöver jag faktiskt även en yngre hopphäst att arbeta med, vilket betyder att någon utav mina nuvarande hästar måste åka. Tage sitter säkert, Liva och Tuffe är för gamla för att säljas, alltså är det Amber det hänger på...

MINA MÅL 2010:
RIKTLINJERNA AVKLARADE! Jag längtar innerligt tills den dag då jag och Tage kan rida "på rutin" tillsammans, som jag gör med Liva på den HÄR videon. Innan vårterminens slut så ska både Tage och jag kunna uppfylla "riktlinjerna".
HOPPA 120. Tillsammans med Tage ska jag under våren gå upp i 120-klasser. Målet är självklart att göra snygga felfria rundor, och mot slutet av året ska det ha känts så bra att vi skulle kunna starta 130! OBS: Vi behöver inte starta 130 (Jag vet inte hur pass mycket studs Tage har kvar i benen...) utan bara känna oss så otroligt peppade och oslagbara att 130 hade varit något att fundera på.
DIV I-HOPPNING. Vi har planerat att vara med i klubbens Div. I-lag Hoppning, målet är att prestera en av lagets bättre rundor.
DM HOPPNING, som jag har längtat efter att få vara med i denna klassen! Förra året hade jag faktiskt tänkt starta med Liva, men som de flesta vet så höll hon inte så långt. Tage ska vara i absolut toppform! Det hade såklart varit kul att bli placerad, men jag är nöjd bara om vi kommer på den bättre halvan av startfältet. Finns dock några ekipage som jag mer än gärna hade velat vinna över!
MEDVERKA I ETT PAR HOPP-CUPER: Lamicell Cup, AgriaHoppet 2010, Folksam Riders Cup och Sveland Cup. Alla cuperna hålls i de höjderna som jag planerat att hålla mig på, vilket är perfekt! AgriaHoppet är cupen som jag vill prestera bäst i.
STÄLLA KRAV PÅ HÄSTEN.
Jag ska under året lära mig att ställa mer krav på hästen, snabbare. Givetvis ska jag behålla en mjuk ridstil, men samtidigt inte "mesrida". Ungefär som jag förklarar i det HÄR inlägget!
AMBER ska till sensommaren/hösten komma ut på sina första tävlingar! Troligtvis blir det till att börja med blåbärstävlingar på klubben, i både hoppning och dressyr.

Vad är era mål för året?

Postat av: Ellinor

Tror ni kommer klara av samtliga av alla målen! =D

2010-01-30 @ 14:02:04
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Ellinor: Tack, det hoppas jag på i alla fall! :)

2010-01-30 @ 14:12:00
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Frida

Sv: haha,tycker om dina smutisga byxor :) tummen upp

mål för året är la att hitta en häst som passar mig och mina mål som jag kan utvecklas tillsammans med!

2010-01-30 @ 14:39:39
URL: http://fridaviktorsson.blogg.se/
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Gud vad härliga bilder :)

2010-01-31 @ 02:45:01
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: My

Målen för iår är att ta oss upp till LA på godkännda procent och vidare... :D



Lycka till med dina!

2010-01-31 @ 21:14:50
URL: http://oonthebit.blogg.se/
Postat av: linda

fiin blogg! =)

2010-02-02 @ 17:35:23
URL: http://lindagustafssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0