Läsarfråga

2013-03-04 | 09:49:15
 
 
För tillfället har vi bara 4 hästar, vilket är otroligt skönt tycker jag. Går så mycket snabbare att göra i ordning stallet nu än när vi hade uppemot 10... :p Det enda jobbiga är att de blir mycket mer oroliga i hagen om man ska rida ut, inte så kul att ha två-tre galna hästar som galopperar längs staketet.
De som är kvar är:
 
PRINS TAGE
Svenskt Halvblod, valack f. 1992
174 cm hög
e. Landprinz I, ue. Ceylon
 
Tage är min livstids lånehäst. Han har som ung hoppat 130-140. Jag själv har endast hoppat upp till 110 med honom men tycker det är ganska lagom höjd för mig och honom (med tanke på hans ålder). Han är en ganska speciell häst men har hjärtat på rätt ställe.
 
LIVA
Danskt Varmblod, sto f. 1989
163 cm hög
e. Fröy, ue. Solist
 
Detta är min förra tävlingshäst, den första stora hästen jag hade och en superläromästare som man kände sig trygg på. Hon ägs av mamma och hennes kompis. Hon har tidigare gått 150 i danmark. Hon var också ganska speciell, men såg hon ett hinder så var det alltid spetsade öron och full fart över det. Nu är hon pensionerad.
 
LINDGÅRDENS AMBER
Korsning halvblod/nordsvensk, sto f. 2005
ca. 162 cm hög
e. Udd, ue. Illusion
 
Amber är en häst vi själva fött upp. Jag hanterade henne lite innan inridningen, men jag är inte någon unghästmänniska upptäckte jag -Så min syster har fått ta över därifrån. Hon är jättefin och pampig i ridningen, tyvärr har vi aldrig riktigt haft tiden att prioritera henne så hon är lite på efterkälken jämfört med sina jämnåriga. Vi funderar på att sälja henne till våren/sommaren om rätt hem hör av sig, hon älskar att bli ompysslad och att bli riden så hon kunde fått det mycket roligare hos någon annan.
 
NEUFLUG
Holländskt Varmblod, valack f. 1995
ca. 172 cm hög
e. Balzflug, ue. Chronos
 
Detta är Julias lånehäst som gått MSV dressyr.
 
Postat av: cathie

Vi har tre hästar, och det känns ganska lagom. Kanske en till häst hade varit roligt, men vi får se :)
Med tanke på att jag jobbar heltid så har jag inte tid med fler :P

2013-03-04 @ 11:21:56
URL: http://cathie.se
Postat av: Sara

Tycker Amber är en sån fin och häftig korsning alltså! :)

2013-03-04 @ 17:16:51
URL: http://helgur.blogg.se
Postat av: jenny

Tack för svaret hihi :)

2013-03-04 @ 20:01:13
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se
Postat av: cathie

Tack så mycket !:)

Nej det är supersvårt att få tid till allt man vill! Vad gör du förutom att ta hand om dina hästar då? Eller har du lyxen att få göra det på heltid?

2013-03-05 @ 10:42:21
URL: http://cathie.se
Postat av: Tina - Mina dagar med hästarna, träningar, tävlingar och mina elever

Naaw.. Amber är så fin :)
Själv har man för tillfället 5 st hästar.. Iofs är 2 av dom shettisar, men dom ska skötas ändå :P

2013-03-06 @ 08:52:14
URL: http://bornlate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0