Äntligen visar han något

2013-03-26 | 09:06:00
 
Godmorgon på er! Blev dålig uppdatering igår också, Calle stannade till sen eftermiddag och efter det skulle jag hinna med hästen och lite andra saker. Får försöka kompensera det idag på något sätt, eller kompensera och kompensera... Försöka få normal uppdatering i alla fall!
 
Tage var synligt halt i alla gångarter igår! Jag tycker mest det är jobbigt att det aldrig går framåt, men mamma tyckte det var bra att det kommit fram något som man faktiskt kan se, istället för att han inte är sig själv men ingen riktigt vet vad det är med honom. Såg att en av er tipsat om strålbenshälta, vi ska läsa runt lite och se vad som kan stämma! Vi funderade även lite på kotledsinflammation som varit på gång och nu brutit ut.
Mamma tycker jag ska rida Amber under tiden som Tage är skadad, det hade varit jättekul -OM hon går bra! Jag är fortfarande lite rädd för unghästar sen jag blev avkastad. Hon är ju dock inriden och mycket dressyrriden sedan jag lämnade över henne till Julia, men jag har ju sett att hon kan vara en ganska bestämd dam ibland.
 
 
Postat av: Susanne

Jag har följt er ett tag o undrar, varför kollar ni inte bara upp honom på klinik?

Svar: Nu när han visar var han har ont så får vi ju göra det, så att han får en behandling. Anledningen till att vi inte gjort det tidigare är för att han är 21 år och jag räknar med att han håller ca. 1 (max 2) år till för den nivån av ridning jag är på, så att lägga dyra pengar på en massa undersökningar på en häst som ändå snart kanske pensioneras kändes inte särskilt lönt -Då kunde han hellre pensioneras några månader tidigare och gå i hagen och njuta (eftersom han inte verkar ha några problem när han är lös). Hoppas att du förstår hur vi resonerade?
Freja Lindskog

2013-03-26 @ 14:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0