Är Globus Clic bra?

2012-10-19 | 15:12:00
 
Har kikat runt lite på sadlar till Tage. Han behöver både en dressyr och hoppsadel. För tillfället har vi inte ens en dressyrsadel och hoppsadeln är nog 20 år gammal (dvs. noll stöd). Ska väl inte klaga för den ligger väl rätt bra på honom, men ska vi börja hoppträna/tävla så vill jag ha en med lite bättre stöd och som man får bättre grepp för sätet med. Min nuvarande är sjukt glatt, vägrar han så hade jag nog glidit av som en fisk :p Sen vill jag ju även kunna träna dressyr för tränare (och man vet aldrig om jag får för mig att tävla då och då), och då sitter man ju faktiskt bäst i en dressyrsadel.
 
Hur som helst, för att komma till saken så är jag inne på Globus Clic-sadlarna! Har läst/hört att de ska ligga bra på raka ryggar, och i alla fall dressyrsadeln ser ut att ha cutback för höga mankar. De ska vara riktigt sköna att rida i.
 
Har ni provat Globus Clic-sadlarna? Hur är dem att rida i? Hur är storlekarna? Vilken typ av hästrygg? Någon som vet om hoppsadeln har cutback?
 
Postat av: Sussi

Jag skulle nog satsa på något begagnat i samma prisklass i så fall, globussadlarna har rätt dålig läderkvalit. Hårt o torrt som billigare budgetsadlar. Jag har en bunt sadlar m rak bom o cutback som jag tänkt damma av o sälja, hojta till om det skulle vara intressant.
Annars kan jag rek zaldi atlanta, de flesta hoppmodeller av pessoa och för en rak rygg :)

2012-10-19 @ 17:24:43
URL: http://minvackraste.blogg.se
Postat av: Molle

Kul att du bloggar igen:)

2012-10-20 @ 00:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0