Det godaste någonsin!

2012-11-20 | 11:06:00
 
 
Jag har hittat världens godaste frukost som jag måste tipsa om! Stenugnsbakad kavring med skinka, brie och gurka. Turkisk yoghurt med müslie och lite honung (den där tunna i tub). Otroligt gott och jag håller mig mätt hur länge som helst på detta.
 
Jag är så kräsen av mig när det gäller kött, vill inte att det ska vara en massa fettklumpar och andra konstiga trådar i det. Helst ska det vara så torrt som möjligt också. Jag är för lat av mig för att bli vegetarian (tycker inte heller om alla konstiga grönsaker man måste äta då) så jag försöker i alla fall få i mig lite kött varje dag. Nu har jag äntligen hittat en skinka som är godkänd, från Lönneberga, så problemet med påläggskött är i alla fall löst till sist.
Just frukost är väldigt viktigt att äta, den sätter ribban för hur du ska må resten av dagen. Genom att äta en nyttig frukost håller sig blodsockret på en bra nivå, tills du äter nästa gång. Äter man en sockerbomb till frukost, eller inget alls, åker blodsockret berg och dal-bana vilket får dig att bli trött, hängig och orkeslös. Det är också större risk att du fortsätter stoppa i dig sockriga saker under dagen, vilket får samma effekt som innan. Finns även forskning som säger att det är lättare att hålla vikten om man äter frukost (beror förmodligen på det jag skrev ovan, att man gärna stoppar i sig onyttiga saker om man inte äter något som stabiliserar blodsockret).  
Nej, nu har jag predikat klart känner jag, hehe. Har ni brist på frukostidéer tycker jag att ni borde prova min, ni kommer inte att ångra er! ;p
 
Brukar ni äta frukost och vad i så fall?
 
Postat av: Sabina

Turkisk yoghur är riktigt gott :) Jag har jätte svårt för att äta frukost. Jag kan inte äta fören jag varit vaken några timmar. Det finns många goda frukost alt annars. Jag ska lära mig äta frukost någon gång..men inte idag och inte imorgon.

2012-11-20 @ 14:22:47
URL: http://chahina.devote.se
Postat av: cathie

Jag kör alltid på Kalkon, dels för att jag är som du och kräsen, plus att det känns nyttigare :)

2012-11-27 @ 09:29:39
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0