Besök av equiterapeuten

2012-11-19 | 21:45:00
 
 
Idag har min kära Tage fått besök av en equiterapeut. Han har varit så irriterad i galoppen på det senaste och inte riktigt sig själv, så jag tyckte att det var dags för en liten avcheckning. Mycket riktigt hade han en låsning i korsleden, vilket har gjort det svårt för honom med galoppen. Lite roligt för hon kommenterade även hans lilla "bulle" på ryggen, som jag skrev om för länge sen -Att han hade en karprygg. Det intressanta var dock att hon sa att hästar med långa ryggar ofta kunde få det, nu kommer jag inte ihåg hennes exakta ord men det var något med bakbenens vinkling och att de hade svårt att komma under sig med bakdelen.
 
 
 
Han har dock blivit mycket bättre med karpryggen, eller så syns den bara inte lika mycket nu när han blivit mer "fyllig"? Första bilden är från 2010, andra för någon månad sedan
 
Hon var i alla fall jätteduktig och hittade direkt det onda, utan att vi behövde säga något. Han fick både stretching, lite massage (antagligen för att hitta spänningar), akupunktur, laser och sist lite kiropraktik. Tage tyckte det var lite läskigt och obehagligt när hon skulle "knäcka", men såfort det var över verkade han tycka att det var skönt. Han kommer nog att sova skönt inatt! Nu får vi hoppas att han blir sig själv igen (eller kanske lite bättre, t.o.m?), han skulle vila imorgon och sedan skrittas i ca. 2 dagar innan vi kunde sätta igång igen.
 
Postat av: jenny

Skönt att få det avhjälpt! Och visst syns det skillnad på honom :)

2012-11-20 @ 09:16:46
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se
Postat av: Anita

Trevlig blogg :D

2012-11-20 @ 10:40:27
URL: http://siliiins.blogg.se/
Postat av: Julia

Skulle vilja testa akupunktur på min tjej också!

2012-11-20 @ 19:47:55
URL: http://ohjuliet.blogg.se
Postat av: Tina - Mina dagar med hästarna, träningar, tävlingar och mina elever

Är det "Solan" du har ?
Hade henne till Calle med nu för nån månad sen :)

2012-11-21 @ 11:48:43
URL: http://bornlate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0