Ja, det löser sig!

2010-01-31 | 18:58:09


Tävlingsbekymmerna är borta! Jag har äntligen hittat en lösning, eller två till och med!

LÖSNING 1: TDB står det att Sydslättens RF även ska ha LOKAL tävling samma dag som de har sin regionala, dagen efter är det nationell. Detta står inte på SvRf's "Tävlingstermin", men jag antar att dem har missat att skriva ut det...

Alltså, jag startar lokal 1-110 på Sydslätten den 20/2. Därefter går jag upp på regional höjd på Flyinge RF's tävling den 7/3.

LÖSNING 2: Vi kör igång med hårdträning, bl.a. hoppträningar för Ulrika Trägårdh och/eller Christer Eweson där vi tränar på 110/120-banor á la regional stil. Ev. startar jag någon Pay&Jump på 110 inom det snaraste, dock verkar det inte finnas såhär tidigt på året...

Tävlingsdebuten blir regionalt på Sydslätten den 20/2, 110-115. Därefter blir det Flyinges regionala den 7/3.



PUH, ni anar inte hur skönt det är att ha hittat några lösningar på tävlingsfronten! Anledningen till att det är så viktigt för mig att hitta tävlingar NU är för att jag måste hinna få lite rutin och "kött på benen" tills Div. I kör igång.

Jag har inte riktigt bestämt mig än vilken lösning som känns bäst, det är faktiskt nästan så att jag känner mig lite våghalsig och vill köra på "Lösning 2"! Går det skit så går det skit, det kan det göra oavsett lokal eller regional. Jag hade gärna velat starta regionalt på just Sydslätten dessutom.
Vi får se vilket alternativ det blir, jag har någon vecka på mig att träna och känna efter innan jag behöver bestämma mig.

Som vanligt så frågar jag er läsare också; Vilket alternativ hade NI kört på?

Postat av: Sara

Skönt att du hittat en lösning!:D Tror nog alternativ 1 blir bäst.

2010-01-31 @ 19:06:00
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Melinda

JAg hade nog tatt alt. 1. Tkr det är bättre att köra igång lite lugnare och se att man har hästen med sig, än att riskera att det går käpprätt åt skogen :P

2010-01-31 @ 19:41:17
URL: http://munderstreckn.blogg.se/
Postat av: sandra

Jag hade nog kört på alternativ 1 ! Då pay & jump och riktig tävling är en stooor skillnad. Inte minst på banornas svårighet. Dessutom ska nog jag också till sydslätten och rida lokalt ; )

2010-01-31 @ 20:22:48
URL: http://teamjohansson.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag säger som jag sa någon gång tidigare: Ta de lugnt, skynda långsamt!

Jag förstår att du vill komma igång Frejis, tro mig, jag känner precis likadant!

Men frågan är om det inte hade känts bättre att hoppa en enkel lokal och sedan avancera, än att gå ut direkt i regionalt och dessutom hoppa högre?

Jag tycker inte det låter så genomtänkt. Visst att Tage säkert fixar det utan problem, men du talar ju alltid om att ni har ne del "inridning" kvar ihop?

Ska ni inte teama ihop er lite till först?

Jag skulle tro att det fungerar bäst i längden :)

Gurun har talat!

Haha XD

2010-01-31 @ 20:32:05
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: Sofia

haha jasså , kan hon inte läsa på tvättlapparna ;)

jag har ett extra par med jämt och tur är väl det, då mina gamla sprack i båda knäna.



hade jag varit du, hade jag tagit alternativ 1. att stressa fram ger oftast bakslag i slutändan. om jag inte är helt ute och cyklar så har ni inte tävlat speciellt mycket, du och tage tillsammans? då är det nog finemang med just alternativ 1 :)

2010-01-31 @ 20:37:39
URL: http://kumpumaki.blogg.se/
Postat av: My

Om du hittar någon pj hade jag valt alt.2 men om det är ont om det hade jag siktat på alt.1, försök rida någon start innan första regionala både för din och hästens självförtroende :)

2010-01-31 @ 21:07:41
URL: http://oonthebit.blogg.se/
Postat av: Sofia

haha då hade det varit illa, flashat hela röven då jag rider med string på tävling :p



haha men du frågade ju. man ska dock göra som man själv känner annars blir det bara bajs. så gör det du tycker är bäst :)

2010-01-31 @ 21:44:52
URL: http://kumpumaki.blogg.se/
Postat av: Alice

alt 1 skulle jag nog ha tagit. stressa inte, börja lugnt tills du märker när ni är redo för nästa steg!

2010-01-31 @ 21:54:06
URL: http://kruthuset.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas du menar 20/2 på alternativ 2, annars är du lite sent ute! ;)

2010-01-31 @ 22:45:41
Postat av: Anonym

helt klart alt 1 :)

2010-01-31 @ 22:47:52
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Anonym: Oops... x) Ändrat! Tur man har läsare med koll! ;P



Anonym: Vi får se hur han känns att rida -Är han verkligen skitfin så kommer jag nog faktiskt att satsa på den regionala :)

2010-02-01 @ 06:59:12
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: borasryttaren.blogg.se

även fast han känns fin ska man börja med en lättare tävling som en lokal. Jag började med att hoppa en klubb tävling och nu ska jag hoppa 2 eller 3 lokala hopp tävlingar så jag ska få en bra start. Sen ska jag hoppa regional och då är det mycket svårare och man ska ju hoppa högre och då blir hindrerna bredare.

Så det är bättre att köra lugnt för det är många som börjar hårt och så går det dåligt och då så tappar man självförtroendet.

Så börja mjukt och skynda långsamt =)

2010-02-01 @ 13:01:28
URL: http://borasryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0