7 saker OM MIG:

2010-01-31 | 19:27:03


1. Jag har olika långa hälsenor och får därmed "olika långa" ben uppsuttet.
2. Jag tycker att det är obehagligt om en ny häst börjar röra sig när den står uppbunden, min största skräck är att den ska få panik och försöka slita sig.
3. Ibland jämför jag mig själv med mina förebilder för mycket, och blir ledsen över att min runda inte såg lika fin ut som deras skulle ha gjort. Som tur är så är det efter dessa tillfällen som jag verkligen känner mig som mest peppad till att bli bättre!
4. Graman är ett stort "NO, NO!" för mig. Jag säger som George Morris "Jag behöver den inte, och vill inte ha den heller". Höhö, nu har jag glömt det exakta citatet, men något i den stilen var det i alla fall... x)
5. Jag önskar att jag var en vågligare människa, som kan säga och göra vad den tycker! Det måste vara skönt!
6. Jag gillar att vara rolig. Inte rolig genom att göra bort mig, att SÄGA roliga saker är mer min stil! ;)
7. Jag är enormt tävlingsinriktad men ger mig ofta i sista sekunden om jag känner att motståndaren är "för tuff"...

Postat av: Moa L

Hej! Jag var bara tvungen att skriva ett par rader.. Jag förstår bara inte hur du kan vara så strukturerad! Det är en enorm inspiration att läsa din blogg. Kan tyvärr inte göra samma smarta planer som dig, då jag är medryttare och inte heller kan filma ofta. Kan inte heller göra det med träning då jag har ryggproblem samt lyckades vrida knät ur led i går. Studier-nej, ostrukturerat också.



Det jag undrade var om du skulle kunna göra listor som gäller annat också? Som psykiska mål, egen träning osv? Eller kanske mer stretching, hästhållning från marken och liknande?



Kramar från Moa

2010-01-31 @ 22:16:07
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Moa L: Haha, det var kul att höra! :D



Vet hur "jobbigt" det är med att inte sköta om en egen häst 24/7, svårt att veta VAD man kan planera för hästen och framförallt så är det svårt att samsas med en annan ryttare på samma häst -Ofta har man olika planer och ridstilar.



Vilken otur du verkar ha! :O Vad är det för ryggproblem? Går det inte att "bygga upp" och motverka ryggproblemet med t.ex. sjukgymnastik? :)



Låter som intressanta idéer, men du får gärna utveckla dina tankar lite? :) Förstår inte exakt vad du menar med listor etc... :P



Kram!

2010-01-31 @ 22:36:40
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: ina

Håller med, jobbigt att inte kunna planera saker och ting, sätta mål och planera in tävlingar. Har heller ingen egen häst men man får kämpa på så gott det går ;)

2010-02-01 @ 08:37:42
URL: http://iinah.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Jag är inte heller för graman, rider inte gärna med det.. Men det Kan faktiskt göra underverk om den används på rätt sätt! ;P



Som på Nora t.ex, hon slår med både huvud & bakben i galoppfattningarna, sätter man bara på henne en graman så lägger hon av med det.. man behöver inte alls rida med den mycket, den kan i princip hänga, men det hjälper!

2010-02-01 @ 10:56:24
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: ebba

jag är precis likadan på den 7e punkten, tyvärr xD Hur lär man sig av med s´ånt liksom? :P

2010-02-01 @ 11:36:20
URL: http://brejjk.blogg.se/
Postat av: Melinda

HUR fick du reda på att dina hälsenor var olika långa? Jag tror jag lider av något liknande - mina stigläger känns alltid ojämna när de är jämna...

2010-02-01 @ 21:07:48
URL: http://munderstreckn.blogg.se/
Postat av: kalb

Qui fut le premier à contempler la lune au bord du fleuve? Et quand pour la première fois, la lune a-t-elle éclairé la nuit?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0