Bästa ridpasset på länge!

2009-01-15 | 17:57:20



Idag var nog den bästa rundan som jag ridit på länge! Vi tog en ganska lång runda, med mycket skritt och 10 minuters trav på en gräsremsa längs en å. Allting gick perfekt; Trampa på bra i skritten och en fin trav, men det absolut bästa var nog att hon gick i en skitbra form, både i skritt och trav!

Jag vet, jag tjatar om hur fantastiskt det är att hon går i form, men det är fantastiskt för att vara henne! Hon är inte lätt att få mjuk i nacken, och har dessutom en hals som behöver "lite" fler muskler, så det är därför jag nästan hyperventilerar varje gång hon gör det, om ni undrar alltså?

Resten av veckan tänkte jag som sagt köra på i samma stil, långa rundor och längre travpass. Imorgon funderar jag på att rida ner till backarna vid Kåseberga, så att hon får klättra lite... Det är så synd att det är så brant ner till havet, där är aldrig några människor så det hade varit relativt nära och bra att kunna rida ner där, men om man inte vill riskera att rulla ner så gör man nog bäst i att låta bli att försöka...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0