Gryningsrunda!

2009-01-14 | 18:39:00



Alla borde testa att rida iväg precis i gryningen, det finns nog inget skönare! Allt var så lugnt och tyst. Såklart hade det ju varit ännu mysigare om det hade varit en liten soluppgång eller något, men vi fick nöja oss med dimma och småstänk, det gick lika bra.

Dagens runda gick mycket, mycket bättre än det första travpasset, i måndags. Hon var mycket lugnare och mjukare, även om hon ibland sprang på lite så tyckte jag att hon svarade mycket bättre på förhållningarna. Sen går hon ju inte i någon korrekt form ännu, alla chanser hon får, tar hon och fuskar med näsan... Men det tänkte jag att vi kunde korrigera lite noggrannare sen när den "riktiga" träningen börjar.

Jag har en himla tur, skolan för den här veckan är slut! Imorgon har vi nämligen studiedag, och min mentor sade till oss idag att lärarna vi har på fredag inte kommer komma p.g.a. sjukdom.
Så resten av veckan, och travveckan, tänkte jag rida lite längre rundor, så att hon hinner lossna ordentligt och få några riktiga genomkörare!
Postat av: Anonym

Det är jättemysigt att rida på morgonen!

Allt är helt tyst och man kan verkligen njuta av sin ridtur:)

2009-01-14 @ 19:48:35
Postat av: molle

Det är jättemysigt att rida på morgonen!

Allt är helt tyst och man kan verkligen njuta av sin ridtur:)

2009-01-14 @ 19:49:14
Postat av: FREJA LINDSKOG

Molle: Eller hur, det fanns verkligen inget störande moment på hela ritten, kändes som att man var ensam i världen :)

2009-01-14 @ 20:51:47
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Amanda

Fuskigt det där, skulle gärna också varit ledgi resten av veckan ;)

2009-01-14 @ 22:07:19
URL: http://mjuppi.blogg.se/
Postat av: Hanna

åhh så underbart det låter! önskar att jag med kunde göra så...

2009-01-14 @ 22:16:26
URL: http://hpsdagbok.blogg.se/
Postat av: FREJA KNUTSSON

Vad smidigt att kunna rida så på morgonen :)

2009-01-15 @ 21:13:20
URL: http://guilibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0