FRÅGESTUND: Julia svarar!

2009-12-09 | 23:42:52




Fick inspiration från Tyra att köra igång en rolig och annorlunda frågestund, känns som att det är exakt vad jag behöver för att komma igång med bloggandet igen!

Den annorlunda frågestunden går till såhär:
Istället för att JAG svarar på era frågor, så kommer min lillasyster Julia att göra det! Nu får ni alltså chansen att veta vad ni vill om mig ur en annan persons synpunkt, är jag verkligen den personen som jag utger mig för att vara i bloggen? Varför inte passa på att fråga lite om Julia själv? Fråga vad ni vill!

SÅ, BOMBA PÅ MED FRÅGOR NU!
Frågestunden avslutas när jag fått in tillräckligt många frågor :)


AVSLUTAD!

Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

Svar: usch va hemskt... :( Hoppas att det blir bra med hästen i alla fall! Rolig frågestund, ska komma på någon bra fråga bara .. :)

2009-12-09 @ 23:59:21
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: Veronica

Svar: Exakt, all träning man laggt ner och så kommer det bakslag när det äntligen känns bra :(



2006 skulle jag upp i LA med min ponny, då verkar idioten till hovslagaren ner henne så hon fick ont. Fick gå med sulor i 8 mån efter det. Nästa vår är vi äntligen redo för LA igen, då går vi omkull och jag får beckenfraktur. Hela sommaren borta. Köper sedan storhäst och rider 110 unghäst hela 2008. 2009 börjar kanon med felfria 120 rundor, allt känns verkligen kanon! Vad händer då? Jo, min häst blir skadad :( Nu vet jag inte inte ens om han någonsin blir bra. Så jag står på ruta ett, IGEN! :(



Usch vad tråkigt! Hoppas verkligen att det inte är långvarigt, och att ni kan åka på mönstringen! :)

2009-12-10 @ 00:12:44
URL: http://veronicasroka.blogg.se/
Postat av: Caroline

fina hästar :)

2009-12-10 @ 00:26:10
URL: http://elvisnova.blogg.se/
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Jag undrar vad Freja's Bästa respektive Sämsta egenskaper är som person och som ryttare ? :)

2009-12-10 @ 01:10:21
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: Victoria

Jag har några frågor!



1 Vilken klass i dressyr tävlar du på ponny?



2 Varför använde du sporrar på en unghäst (syftar på den där mörka hästen som freja sa att hon inte va klarutbildad, antog att det va en ganska ung häst då) Jag tycker att på unga hästar ska man inte använda hjälpmedel, inte ens sporrar för att få dom att gå bra - utan lära dom utan några som helst hjälpmedel. Men det är bara min åsikt, vill gärna höra ditt svar.



3 Undrar också hur freja är innan tävling? Nervös, glad, spänd, irriterad osv osv?



4. Sen eftersom ni båda har egna hästar, både du o freja, och är duktiga kanske ni vill hjälpa mig med mitt lilla hästproblem, eller iaf gissa lite? Jag har ridit en häst på ridskola i ett och ett halvt år, en gång i veckan. Jag har börjat hitta knapparna lite, men det är svårt, hästen är ganska svårriden på det sättet. Han stänger ofta av och blir som en lång korv, alltså det kan gå superbra precis i början, sen går det bara utför. Jag har testat allt, volter, ställa om ofta, mjuka upp i båda sidor, skänkelvikningar, byta varv ofta på volt för att ställa om ofta, men inget funkar riktigt.. Han är en sån där häst där du inte får arbeta för mycket för då blir han arg men inte heller för lite, men just första 20 min av lektionen så måste du arbeta lite mer, för att mjuka upp honom, men jag vet inte hur? Har ni några tips kanske? Ni kanske har stött på samma problem med era egna hästar!



Hoppas du/ni vill svara på mina frågor :D

2009-12-10 @ 09:46:11
URL: http://har ingen blogg
Postat av: Mia

Är ni alltid snälla mot varann eller bråkar ni ofta?? =P

2009-12-10 @ 11:12:51
Postat av: Emelie

Hej, fin blogg ^^

Gå gärna in på min blogg också kolla :)

Gå gärna in på länken nedan och rösta på min önskan också ^^



http://jul.halebop.se/halebopjulmms/visa.php?id=3416



God Jul! :D

2009-12-10 @ 14:57:32
URL: http://emelieslillaliv.blogg.se/
Postat av: M L I

Vad tycker du och Freja om ridtravare? :)

2009-12-10 @ 15:14:59
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Ina Jacobsen

Har Freja någon hemlig talang som vi bloggläsare inte vet om?



2009-12-10 @ 19:27:28
URL: http://inajacobsen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vad är dina mål långsiktigt respektive kortsiktigt med dina olika hästar?



Hur kommer det sig att ni har så många av era hästar på foder? Skulle det inte kännas "säkrare" om hästarna var ens egna så man vet att de blir kvar så länge man själv vill och man får ut något av allt jobb/slit och kanske lite av de pengar man lagt ut?



Kan du inte be Freja göra en utförlig videoblogg där hon visar stallet, ridbanan mm. Mera filmklipp!

2009-12-11 @ 14:51:23
Postat av: sandra olsson

1. Hur många hästar har ni?

2. Ar inte du avundsjuk på att Freja har Tage?

3. Julia vad är dina mål med dina hästar/ponnier?



2009-12-11 @ 17:58:18
Postat av: mikaela

vilken är din favoritfärg på hästar? :)

2009-12-11 @ 18:53:57
Postat av: molle

hej jullebullebanan!



Kallar freja dig fortfarande för roliga smeknamn?;)



Hur går de med Chrissie och Hootchi?



Ska du tävla voltigr nästa år?

2009-12-11 @ 19:11:49
URL: http://matildalancing.webblogg.se/
Postat av: kattis

Är Freja bra på att sjunga?

Sjunger hon i duschen? x)

Kan du eller Freja spela något instrument??

Längtar ni till julen och snön?



Kom på dom för tillfället ;)

2009-12-12 @ 17:04:37
Postat av: Renée

Frågor:

Är hela familjen hästintresserad?

Vad är Frejas bästa egenskap? Sämsta egenskap?

2009-12-14 @ 08:12:13
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: *

Blir Freja sur och irriterad när hon är trött eller har hon lättare för att skratta då? ;)

2009-12-14 @ 08:35:59
Postat av: Anonym

Vilka raser är dina hästar? ;)

2009-12-14 @ 14:47:05
Postat av: Anonym

Hur många hästar har ni?

Vad heter dom?

Hur gammla är dom?

Vilka raser är dom?

2009-12-14 @ 14:48:28
Postat av: alina

vilka klasser tävlar du ?

2009-12-14 @ 16:04:17
Postat av: Anonym

Är det inte svårt att hinna med så många hästar när du går i skolan?

2009-12-14 @ 17:14:04
Postat av: ina

Berätta lite mer om dina ponnys, stam, ras, ålder o.s.v.! :D och hur det går med dem :)

2009-12-14 @ 17:56:11
Postat av: Josefine

Berätta lite om där ni bor, har ni bott där hela livet, är det fint?

2009-12-14 @ 20:29:00
URL: http://matchesyoureyes.blogspot.com
Postat av: Sara

Heeej ! :)

Kul med frågestund.

Jag tänkte fråga dig om du har något tips till mig, jag har en maxad d-ponny som jag rider mycket. Han är väldigt stark och tung i munnen, och då tänkte jga höra vet du något bett som kanske passar bra ? Rider på vanligt tvådelat. Och vet du någon bra hjälptygel man kan ha ?

MVH

2009-12-14 @ 20:45:08
Postat av: FannY

-Hur många hästar har du haft totalt?

-Hette din första ponny?

-Har ni blivit uppfödda på gården eller flyttade ni dit eller hur är det? :P

2009-12-14 @ 21:52:28
URL: http://fpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0