Liva är sjuk!

2008-11-30 | 18:09:43

Nu har Liva gått och blivet sjuk också! Hela kroppen rör sig så mycket hon får ta i när hon ska andas, så antagligen är det en dunderförkyldning... Stackare! Och ändå så var det nästan precis som vi avslutade deras vitlökskur...

Men vi tänkte inte ringa vetrinären, såvida det inte blir akut, eftersom de ändå ska bli vaccinerade i veckan, så då får det bli en extra koll på Livan och eventuellt en pencillinkur.

Usch, det är så synd om henne, min lilla pluppa... Då var det delvis därför hon stannade ut sig igår också... Och delvis därför som hon börjat lämna kvar lite mat i krubban om morgnarna nuförtiden, eftersom hon inte vill vara sist ut, men med så mycket slem i halsen så tar det ju längre tid att få ner allting.

Och för att ni inte ska få för er någonting om att vi inte sköter våra hästar väl, för efter en tid på Bukefalos.com vet jag att hästägare tar alla chanser de får att trycka ner en annan, så kan jag förklara att hon absolut inte var på detta viset igår på tävlingen, då hade jag inte tävlat henne. Och hon brukar ha korta perioder då och då när hon hellre vill skynda sig ut i hagen än att stanna och äta upp all maten.

Menmen, vi får se hur det blir med hennes träning nu då. Antagligen blir det bara skrittrundor som gäller, vi får se vad vetrinären säger...


Postat av: Emily

Vad trist att hon är sjuk. Hoppasdet inte är ngt allvarligt.



Påtal om vitlök så läste jag nyss en artikel om at man inte ska ge vitlök, då det innehåller något som kallas lysin, som gör att det inte bildas röda blodkroppar. Det gör att hästarna efter ett tag kan bli orkeslösa och få blodsjukdomar.

2008-11-30 @ 19:23:50
URL: http://duagava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0