Amber Attitydsproblem

2008-11-28 | 21:17:10


Before & After

Amber har verkligen blivet tonåring nu! Det är bara sura miner och "jaha-vill-du-gå-ditåt-då-vill-jag-gå-hitåt" som gäller för hela slanten...
Hon har upptäckt att Liva är en ganska bra förebild, och är nu någon slags lärjung till henne. Även om det innebär en del bett när det inte passar fru Liv.

Jag tror faktiskt att Amber kommer ta över Livas position när hon väljer att lämna den. Men det är ju faktiskt inte helt fel, en självsäker häst är bättre än en rädd liten stackare som inte vågar ta något beslut själv. Dock så saknar jag våra mysstunder, den enda gången hon vill mysa nu är ifall hon vill se om det finns godis, eller om hon ska torka av det sista matslajmet som sitter runt hennes mule efter middag...

Förresten så var jag lite besviken innan då hon såg ut att ha tappat lite av sitt vackra "arab-ansikte", men så satt jag och kollade på bilder från förra vintern och upptäckte att hon såg precis likadan ut då, som hon gör nu. Jag antar att det är hennes tjocka vinterpäls som döljer dragen.
Och hon har fått klippt man, om någon har missat det? Den fina sagomanen är nu ett minne blott, och hej sade vi till en liten ponnyfrisyr...
Den långa manen var för jobbig att hålla fin, den lindade sig själv till dreadlocks och sedan började den bli stripig och tunn, så hon såg ganska vanvårdad ut. Då är det bättre med en tjock pottfrisyr!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0