4 steg till F R A M G Å N G

2008-11-15 | 22:42:31


 

1. Att skapa rätt kontakter är oerhört viktigt, eller rättare sagt, umgås med rätt personer! Tråkiga personer som inte gör annat än tär på din energi, får dig att må dåligt eller tvivla på dig själv är ett stort NEJ på vägen till framgången. Istället bör du söka efter personer som du kan ha som inspirationskällor. Personer som får dig att vara glad, uppmuntrar dig och stöttar dig till ditt mål.

Detta är värt att fundera på:
- Vilka är alltid stödjande?
- Vilka brukar oftast ha bromsande åsikter kring mina mål och drömmar?

2. Framgång handlar egentligen bara om ett tillstånd, du kan alltså tänka dig till framgång! Allt du behöver göra är att sluta döma dig själv, för vad tjänar du på det? Lev i nuet och tänk på hur lycklig du är, och hur perfekt allt omkring dig redan är. Genom att sluta döma och klanka ner på dig själv och dina ägodelar börjar du automatiskt agera med en mer positiv syn, vilket medför fler smarta beslut.

Detta liknar väldigt mycket olika övningar för att bygga upp självförtroendet, vilket också behövs en stor dos av för att kunna lita på sig själv i sina val.

3. Du ska göra det du brinner för! För man kan inte bli framgångsfull på något som man verkligen avskyr, eller hur?

4. För att nå framgång, måste du veta vad det är du vill göra med den, samt hur du ska komma dit! För denna lilla punkt handlar om ett ord på bara tre bokstäver: Mål! Du måste ha ett mål för att kunna komma längre!

Du ska ha ett långsiktigt mål, som ska vara det som du har slitet för i åratal att nå! På vägen dit, måste du ha många delmål. Du kan tänka dig att du sitter på en buss, du ska hoppa av på den sista stationen, det vill säga busstationen. Men innan du är framme så kommer bussen att ha stannat på en del hållplatser, det vill säga delmålen.

Du bör även ha arbetat ut en process, småsaker du kan ändra på för att utvecklas mellan alla dina delmål.
Postat av: Maria

jag kanner verkligen igen det dar! min pappa var min basta van fran tills jag var femton. da han traffade henne. vi gled mer och mer ifran varandra, sa sjukt trakigt!

2008-11-15 @ 22:55:33
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Simone

Åh vad jag behövde detta inlägg idag. Tack!

2008-11-15 @ 23:31:57
URL: http://knoppcorn.blogg.se/
Postat av: Lisan

Jag behövde också detta inlägg såg jag nu, superbra att du lägger ut sånt, fortsätt med det!

Nu ska jag leta tävlingar (delmål) ;D

2009-07-23 @ 15:01:36
URL: http://griseknoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0