Det var inte så jag menade!...

2011-02-07 | 23:05:41



Nu känner jag mig jättetaskig och drar tillbaks mitt inlägg om Ponnyakuten. Var absolut inte meningen att det skulle uppfattas som "påhopp" av något slag mot just deltagarna och det är tråkigt att det har uppfattats så, inte direkt så att jag satt och tänkte vilka "okunniga snobbar" under tiden som jag kollade på avsnitten. Absolut inte. De två första punkterna som jag skrev var inte menat som något negativt utan var snarare bara de första tankarna som poppade upp i mitt huvud medans jag kollade. Vissa dök upp i hästlastbilar och välgroomade ponnys med en massa märkesutrustning, klart som fan man får uppfattningen om att de har mycket pengar då! ;) MEN missuppfatta mig rätt, pengar är ett känsligt ämne i hästvärlden som inte gillas att prata om, jag har aldrig skrivit något om att jag tyckte de var snobbiga, otrevliga eller på något sätt gett mig ett dåligt intryck för det. Ska jag vara ärlig så tyckte jag faktiskt att alla verkade väldigt trevliga. Jag ska inte lägga mig i hur mycket pengar andra har och är inte särskilt intresserad heller, men det var ett intryck jag fick -Vilket jag också har skrivit i inlägget. Nu ska jag sluta snacka pengar innan jag råkar säga något som kan missuppfattas, inte lätt att försöka skriva just de rätta orden alltid... ;p

Den tredje punkten var mer riktad generellt åt ALLA ryttare i alla åldrar, överallt, även om jag förstår nu i efterhand att det kan uppfattas som en pik åt just Ponnyakutens deltagare. Som sagt är det inte alltid lätt att göra sig förstådd i skrift, en känsla eller tanke som jag vill förmedla på bloggen kan läsas på 1000 olika sätt. Ursäkta till dem som tagit illa vid sig, det var inte min mening. Jag är ingen elak person och vill inte att ni ska tro det heller, därför stryker vi ett streck över Ponnyakuten-inlägget från och med ikväll! :)

Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

hon kommenterade mitt inlägg om ponnyakuten också, men jag trodde det var fake. Kanske, kanske inte, låter som en lite mer logisk kommentar på din blogg :P



tycker iaf inte att du ska behöva förklara dig, man ska få skriva vad man vill på sin blogg om det man tycker, med undantag typ personangrepp osv men det var det ju inte i ditt inlägg :)

2011-02-08 @ 08:12:12
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Tråkigt att allt i TV är fake för såna här hästprogram vill man väl ändå tro lite på o ta till sig eftersom de riktas till barn och ungdomar, man blir ju lite lurad... tycker man borde tänka lite mer på de i produktionen isåfall när man gör program inriktad på häst och ryttare. Eller hur?



Jag tror inte jag läste igenom ditt ponnyakut inlägg - har du tagit bort de?

Mvh

/ Eleonor

2011-02-08 @ 10:05:23
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: sofi



Jag håller med dig till viss del i ditt inlägg om ponnyakuten. Reagerade på att många av deltagarna tävlade på hög nivå. Kanske det är en inriktning man kör detta år. Vem vet. Jag tycker att årets ponnyakuten tar upp "enkla" problem. Att hästen inte står still i vattenspiltan... Hästen blir stressad när man rider och rädd för saker så att man inte kan satsa på nationella hoppklasser... Eller att hästen inte vill gå upp i transporten när man har fullt med saker i den.!? Testa och gör det brett i transporten, sätt en grimma utanpå tränset, fäst en lång lina i grimman... Ingen mening att hänga och slänga i korta tyglar och rycka hästen i munnen. Hade hellre sett att de tog med den lilla tjejen som man såg i uttagningen som inte kunde fånga sin häst i hagen. Det är mer ett vardagsproblem som är väsentligt.

Grattis på 18 års dagen! =)

2011-02-08 @ 20:54:31
Postat av: M_N Melinda

Jag håller med. Jag råkade bedöma deltagarna redan på namn och utseende, men sen när de väl började prata och man fick "lära känna dem" insåg jag hur fel mina (förhastade) slutsatser var..

2011-02-09 @ 15:59:39
URL: http://munderstreckn.blogg.se/
Postat av: Jack

vore ju roligare om ponnyakuten tex besökte ridskolor runt om i sverige och hjälpte eleverna på ridskolan ? eller kanske hjälpte dem som inte har råd att anlita hjälp.

2011-09-29 @ 13:30:38
URL: http://metamphetamine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0