Jag behöver...

2010-09-11 | 22:36:11


En sak som jag märkte idag när jag red i den nya dressyrsadeln, i trav-lättridning så fastnade ibland stövelkanten i sadelns kåp-kant! Jag måste skaffa mig ett par högre dressyrstövlar! Dem jag har nu är ett par hopp/allround från Mountain Horse som behöver bytas ut oavsett, har haft dem i flera år så dem börjar bli ganska utnötta. Jag fick ju Königs'en och Cavallo, men dem ser så himla hoppaktiga ut -Skulle vilja ha ett par helsvarta. Kommer troligtvis att sälja dem jag har nu. Gud vad mycket sälj och köp jag har att göra, jag ska...

... Sälja alla oanvända sadlar som inte blivit sålda än, köpa ny hoppsadel till Tage, helst köpa alla tillbehör som jag önskar mig HÄR, sälja mina Königs och Cavallo och sen köpa nya stövlar igen. Tur att det finns något som heter Tradera och Ebay, annars hade jag inte ens behövt drömma om att köpa något utav det här!

Egentligen bryr jag mig inte så mycket om vilket märke dressyrstövlarna är i, men jag känner inte till så många fler än Königs, Cavallo och Petrie som ska vara bra. Någon särskild modell har jag inte heller tänkt på, men jag tycker ofta att det är snyggare utan dragkedja -Även fast det är jobbigare att ta på/av. Hoppstövlarna spelar det inte heller särskild stor roll vilket märke dem är av, men jag har alltid gillat Mountain Horse Supreme High Rider! Hm, ska bli intressant att se när jag kan stryka över allt på den där att-göra-listan... ;p

Postat av: Tina - En blogg om mina dagar med hästarna

Haha den stöveln till höger liknar den jag har :P

2010-09-12 @ 13:50:01
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: Chris

Personligen tycker jag att Königs gör bäst dressyrstövlar, delvis kanske för att jag gillar väldigt hårda skaft på dressyrstövlarna men även för deras kvalité. Bästa par för mig kommer att bli ett par Königs Sir.

2010-09-12 @ 16:50:02
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Chris: Jag håller helt med dig! Är väldigt sugen på ett par nya Königs men dem kostar ju en del även som begagnade... ;P

2010-09-12 @ 17:56:09
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Anna

Dressyr/allroundstövlen Classic High Rider från Mountain Horse är jättebra!

Har dock dragkedja, men prova :)

2010-09-19 @ 00:41:33
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Anna: Tack för tipset, ska kolla upp den! :)

2010-09-19 @ 17:43:17
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0