Lite klubbtävlingssugen...

2010-10-29 | 19:04:20





Jag är lite sugen på att starta KM i båda grenarna nu i november! Har inte planerat in några andra tävlingar så det hade varit en kul avslutning på året, nära dessutom. Vi får dock se han känns efterhand, särskilt till dressyren. Vi börjar hitta tillbaks till lite knappar igen tycker jag men det kan vara lite från dag till dag, känns inte kul att åka dit och starta om han gått som en älg här hemma redan för det blir alltid lite spändare och värre på tävling -Vilket i så fall innebär att han skulle gå värre än en älg, om det nu är möjligt... :p

Hoppningen är det ju inte lika mycket perfektionism i och Tage tycker verkligen att det är kul att hoppa för tillfället, så... Jag tycker dessutom att jag hittat lite hur jag ska rida honom mellan hinderna för att det ska bli så bra som möjligt, även om det fortfarande blir fel ibland. Det enda är att jag inte är alltför förtjust i att hoppa på klubben sedan vi omkull där... Tycker att det är lite läskigt när man kommer i full fart och ska svänga på det underlaget, särskilt då Tage inte alltid har full koll på sina fötter... Vi får se, vi tar allt som det kommer -Men det hade verkligen varit kul!

Haha, bjuder på lite KM 2009-bilder! Vi kom delad 1:a i hoppningen men det var ingen snygg runda vad jag minns, dressyren kom vi typ sist som vanligt. Bilden längst ned är en ren turbild, resten gick han med huvudet uppe i taket... x) Jag hoppas och tror att vi har utvecklats en del sedan dessa bilder.




 


Postat av: Josefine

Sv: Det har du nog helt rätt i. Allt som ska vara fint och kul borde man nog släppa så gott som alla måsten i. Kärlek ska man ha för att man är kär, inte för att man vill ha något vad som helst. Läsa ska man göra för att det är kul, inte läsa enbart nobelpristagare för att det plockar pluspoäng osv. Jag träffade exempelvis min sambo när jag äntligen började trivas med att vara singel.

2010-10-29 @ 22:10:10
URL: http://matchesyoureyes.blogspot.com
Postat av: frida

Snygg häst du har :)

2010-10-31 @ 15:33:42
URL: http://kissemjau.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0