Dagens väderprognos i bild

2010-11-27 | 15:03:48


Såhär fint har vi det hos oss idag! Tror att man skulle kunna kalla det för storm?... Snöar extremt mycket i alla fall. Hästarna har fått stå inne typ hela dagen, släppte endast ut dem för lite rastning under tiden vi fräschade upp lite i boxarna och fixade lunchfoder. Dem börjar bli väldigt rastlösa och laddade nu (har ju blivit väldigt lite tid i hagen den här veckan), men vill samtidigt bara vara ute typ 5 minuter i snön innan dem ställer sig vid grinden och vill in igen. Så istället för att busa av sig när dem väl var ute tyckte dem att det verkade roligare att byta boxar och springa rundor i stallet istället...

Här är lite bilder som jag tog idag, inga fina men ändå. Det var svårt att fota när det snöade så mycket...


Alla ville rulla sig när dem kom ut!











Postat av: Néa

Jag tyckte dom var jättefina!!:D

2010-11-27 @ 16:09:17
URL: http://linajzan.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Haha, sånt där väder har vi haft typ hela veckan!



Jag red ut i tisdags när det var sådär, men det var faktiskt riktigt mysigt :D Dock tyckte de andra i stallet att jag var galen :P

2010-11-27 @ 16:11:02
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: johanna

jag brukar sällan kommentera bloggar men inte fasen tycker hästarna att det är äckligt väder när det snöar och blåser. Låt du dina hästar vara ute medan det är ljust, det mår de bara bra av.

2010-11-27 @ 16:56:30
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Johanna: Jag hade hållt med dig i vanliga fall, men tyvärr inte idag eller denna veckan (fast dem har såklart varit ute längre dem andra veckodagarna då det inte snöat fullt så mycket). Jag kan garantera att dem tyckte att det var äckligt idag... :)

2010-11-27 @ 17:48:47
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Våra tycker inte vädret är alltför roligt nu heller. De går ut och rullar sig och busar lite men efter en timme är de nöjda och vill komma in. Känner mig lite elak är jag "tvingar" de att vara kvar :P

2010-11-27 @ 21:12:07
URL: http://hastskotare.zoomin.se
Postat av: Anonym

Finns det inte en lag på att hästar måste vara ute en viss tid/ dag? är det inte 6 timmars utevistelse??

2010-11-28 @ 11:25:26
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Att alla vill rulla sig är ett tecken på att de är för varma :P Stallet blir ju varmt när de är inne mycket, så då behöver de inte lika tjocka täcken (I)

2010-11-28 @ 19:55:31
URL: http://equilina.blogg.se/
Postat av: caroline

haha härliga kommentarer du får, har haft inne våra nästan 2 dygn någon gång när det varit extremt väder, dom dog inte av det;) tvärtom så är det rent farligt att ha ute hästerna i vissa väder, är det storm så kan faktiskt hästarna skada sig, men det vet väl alla att det är mer synd om en häst som står inne och myser och äter än en som får ett träd, en tegelpanna eller whatever i huvudet...

Att en del orkar alltså, du verkar ha en väldigt naturlig hästhållning.

2010-11-29 @ 23:54:51
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: johanna

Kan såklart bero på hage. Jag är bortskämd med lyxiga sörmlandshagar med skog och snår. Mina går ute 7-19 oavsett väder. Och nej, det är inte farligt.



Jag har haft häst i 20 år och är uppväxt med uppfödarpappa, vi har haft hästar värda stora pengar ute i hagar oavsett blåst och storm. Har aldrig hört talas om en skada där en häst gjort sig illa pga dåligt väder.

2010-11-30 @ 22:02:05
Postat av: Caroline

Johanna

Dina hästar kanske vill vara ute 7-19 oavsett väder? Det vill verkligen inte mina.

2010-12-01 @ 15:27:45
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Johanna: Vår är bara helt plan och Skåne är ju överlag ett väldigt slätt landskap med mest åkrar så vädret har fri sikt hela tiden.



Nu orkar jag inte tjata om våra hagtider något mera.

2010-12-01 @ 17:00:17
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: gunnel

röstar på nummer 5.

2010-12-02 @ 16:41:16
Postat av: olle

röstar på nummer 5.

2010-12-02 @ 16:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0