DISS

2010-11-20 | 11:14:29


- OSERIÖSA KÖPARE. Åh, är så trött på alla sadelförsäljningar och att lägga ut annons hit och dit! Nästan bara en massa oseriösa folk som hör av sig. 95% av mailen som skickas till mig efter att ha sett annonserna består av att personen frågar en massa och vill ha fler bilder. So long allt bra. Efter några fler frågor och mail så är den vanligaste frasen "Tror verkligen att din sadel skulle passa min häst men just nu ser det lite tomt ut i plånboken... Tror du att du skulle kunna hålla den åt mig till nästa helg då jag vet säkert om jag fått in pengar så att det räcker? Jag hör av mig!". Så man väntar, och väntar, och väntar... Men det kommer aldrig något mer mail! Ett fåtal gånger kommer det ett mail där det står att dem redan har köpt en ny sadel nu. Jaha? Jag förstår inte varför det är så svårt att säga det? Personligen så hade jag hellre varit ärlig och sagt att jag hade en annan sadel på gång istället för att ljuga och säga att jag är fattig och inte har några pengar? Men jag verkar vara ganska ensam om den åsikten med tanke på hur många det är som använder sig av den ursäkten? :p Förstår inte heller varför man hellre ljuger och säger till säljaren att hålla sadeln för att man vill köpa den, när man kanske sedan innan sett att den inte skulle passa ens häst och inte är intresserad. Varför inte bara säga "Tyvärr, då är den nog för liten för min häst. Tack ändå!" istället för att slösa varandras tid och ge falska förhoppningar?
Blev en lång diss på denna punkten, men jag har råkat ut för det så många gånger nu att jag börjar bli riktigt irriterad. Varför är folk inte bara ärliga och säger som det är?!

PS. Mitt i allt klagande så kom jag på att jag skulle mäta längden på en av mina stövlar till en bloggare som kanske var intresserad... Shot, det hade jag glömt!

Postat av: Rebecca

Jag håller med dig, det är så himla otroligt störigt! Istället kan dem vara ärliga.

2010-11-20 @ 18:16:57
URL: http://rebeccaeisengarten.blogg.se/
Postat av: Néa

Falska förhoppningar är det värsta som finns...

Ännu värre är det när man har sparat till något och när man är klar har säljaren redan sålt det, trots att den sa att den skulle höra av sej... :)

2010-11-20 @ 19:22:43
URL: http://linajzan.blogg.se/
Postat av: Camilla- Sadel till salu

Hålelr helt med dig! Är man seriöst intresserad hör man av sig och ser till att hålla en snabb kontakt. Blir så trött på väntande och sånt.

2010-11-21 @ 16:48:50
URL: http://hastskotare.zoomin.se
Postat av: Caroline

SV tack:)

håller med om att det är jobbigt med oseriöst intresserade, de värsta är ändå dom dom säger att dom ska köpa men aldrig betalar...

2010-11-23 @ 14:39:08
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0